گوناگون

عکس/ ضریح قدیمی امام حسین(ع) باز شد

پارسینه: پس از انتقال با شکوه ضریح جدید امام حسین(ع) به کربلا معلی عملیات اجرایی تعویض ضریح فعلی با ضریح جدید از 30 دی ماه آغاز شد و امروز نیز ضریح قدیمی به طور کامل از روی مضجع نورانی اباعبدالله(ع) باز شد.

محمود پارچه‌باف که برای عملیات تعویض ضریح مطهر اباعبدالله(ع) در کربلای معلی به سر می‌برد امروز اظهار داشت: پس از گذشت هشت روز، عملیات جمع‌آوری ضریح قدیمی امام حسین(ع) از روی مضجع نورانی آن حضرت توسط مهندسین و عوامل حرم عتبه حسینی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرقد شریف حضرت سیدالشهدا(ع) برای نصب ضریح جدید آماده شده است خاطرنشان کرد: پی‌ریزی و بتون‌ریزی پایه‌های ضریح جدید از فردا آغاز خواهد شد.

مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به زمان 45 روزه اعلام شده برای تعویض ضریح امام حسین(ع) تصریح کرد: تمام تلاش همه عزیزان به ویژه مسئولان عتبه حسینی و تولیت حرم مطهر اباعبدالله(ع) و اعضا هیئت امنا ساخت ضریح بر این است کار نصب زودتر از زمان اعلام شده به پایان برسد.

وی تصریح کرد: امیدواریم این امر با دعای خیر مردم محقق شود و زائران حسینی بتوانند هر چه زودتر در کنار ضریح جدید سیدالشهدا(ع) و مضجع شریف و نورانی آن حضرت به زیارت بپردازند.

پارچه‌باف همچنین تاکید کرد: ان‌شاءالله خبرهای پیشرفت کار نیز در زمان‌های بعدی به اطلاع هموطنان عزیز و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت خواهد رسید.

لازم به یادآوری است ضریح قدیمی پنجمین ضریحی نصب شده بر روی مضجع شریف حضرت سیدالشهدا(ع) است که توسط گروهی از بحره‌های هندی که از فرقه اسماعیلیه هستند، ساخته شده است.

گذر زمان موجب فرسودگی این ضریح شده بود ضمن اینکه در جریان انتفاضه عراق که مردم به حرم پناه آوردند، ضریح مورد اصابت گلوله صدامیان واقع شده بود و ضریح تعمیر شده است.

به همین دلیل در سال 84 که مسئولان حرم امام حسین(ع) با ساخت ضریح جدید موافقت کردند که رقابتی فشرده میان گروه سازنده قبلی و اهالی قم بر سر آن درگرفت و سرانجام با حمایت‌های بی‌دریغ آیت‌الله سیستانی و سایر مراجع تقلید، این افتخار عظیم نصیب شیعیان اثنی عشری شد و پس از حدود 6 سال کار تحقیقاتی و اجرایی ضریح جدید با شکوه و عظمتی خاصی توسط هنرمندان برجسته کشور ساخته شد.

پس از انتقال با شکوه ضریح جدید امام حسین(ع) به کربلا معلی عملیات اجرایی تعویض ضریح فعلی با ضریح جدید از 30 دی ماه آغاز شد و امروز نیز ضریح قدیمی به طور کامل از روی مضجع نورانی اباعبدالله(ع) باز شد.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد