گوناگون

پیش بینی وضعیت آب و هوا؛ هوای این استانها بارانی است

پیش بینی وضعیت آب و هوا؛ هوای این استانها بارانی است

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و رعد و برق، وزش‌باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا؛ صادق ضیاییان درباره آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور گفت: امروز - هفتم تیرماه، در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شرق کردستان، همدان، شمال خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر شدت دارد.

وی اضافه کرد: جمعه (۸ تیر) در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: از شنبه تا دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط جنوبی استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. لازم به ذکر است که طی سه روز آینده برای شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و در مناطق مستعد توفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق، احتمال گردوخاک و انتقال آن به نوار غربی کشور دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: امروز و فردا دریای خزر و از پنجشنبه تا شنبه دریای عمان و خلیج فارس مواج است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا - هشتم تیرماه، کمی ابری و وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید با احتمال گردوخاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۳ و ۳۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۹ تیر ) قسمتی ابری و وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید با احتمال گردوخاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار