گوناگون

خبر خوش هواشناسی برای تهرانی ها+جزئیات

خبر خوش هواشناسی برای تهرانی ها+جزئیات

بر اساس داده‌های اداره کل هواشناسی استان تهران پیش‌بینی می‌شود از فردا با کاهش یک درجه‌ای شاهد روند کاهشی دمای هوا باشیم.

به گزارش پارسینه؛ بر اساس داده‌های اداره کل هواشناسی استان تهران، طی پنج‌روز آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار رقیق و در بعضی ساعت‌ها وزش باد در ارتفاعات و گاهی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین از امروز تا جمعه در ساعات بعدازظهر تا شب در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان گاهی وزش باد شدید و خیزش موقت گردوخاک با احتمال انتقال موقت گردوخاک از استان‌های هم‌جوار افزایش بعضی آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود از فردا با کاهش یک درجه‌ای شاهد روند کاهشی دمای هوا در تهران باشیم.
 

کاهش دمای هوا در سراسر کشور


طی روز‌های گذشته، با تداوم هوای گرم در اکثر مناطق کشور، برخی از شهر‌های ایران مانند قم به طور بی‌سابقه‌ای طی دو دهه اخیر رکورد دمایی داشتند و انتظار می‌رفت در تاریخ تهران هم رکورد دمای هوای شکسته شود؛ با سیطره گنبد حرارتی بر کشور، در استان یزد، شهر بافق هم روز‌های گرم شدیدی را گذرانده است.بنا بر اعلام سازمان هواشناسی از روز جمعه به‌صورت تدریجی از گرمای هوا کاسته خواهد شد و تا پایان هفته آتی دمای نرمال تابستانی را خواهیم داشت و نواحی شمالی کشور نیز از فردا روند کاهش دما را خواهند داشت.سازمان هواشناسی برای بخش‌های جنوبی کشور نیز با صدور هشدار سطح نارنجی بارش باران، ناپایداری‌های موسمی و احتمال سیلاب را پیش‌بینی کرده است. براین‌اساس، در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق، غرب شمال استان هرمزگان، جنوب غرب استان کرمان و جنوب شرق استان فارس نیز احتمال افزایش فعالیت‌های موسمی وجود دارد.وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق کشور نیز تشدید خواهد شد و آب‌های جنوب کشور مواج و پر تلاطم خواهد بود.
منبع: فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار