گوناگون

به‌کارگیری مصالح حاصل از لایروبی رودخانه کن در طرح‌های عمرانی منطقه۲۲

به‌کارگیری مصالح حاصل از لایروبی رودخانه کن در طرح‌های عمرانی منطقه۲۲

مدیر بازرسی منطقه ۲۲ گفت: مسئله لایروبی سالیانه و جمع آوری شن و ماسه حاصل از سیلاب و بارش نزولات آسمانی در داخل و حاشیه رودخانه کن یکی از مهمترین مسائل محیط زیستی مدیریت شهری منطقه ۲۲ است.

محمدقاسم نورافکن مدیر بازرسی منطقه ۲۲ گفت: مسئله لایروبی سالیانه و جمع آوری شن و ماسه حاصل از سیلاب و بارش نزولات آسمانی در داخل و حاشیه رودخانه کن یکی از مهمترین مسائل محیط زیستی مدیریت شهری منطقه ۲۲ است.

با توجه به اجرای عملیات گسترده معبر سازی در شهرک مروارید شهر، پیشنهاد می‌شود از محل مصالح حاصل از لایروبی رودخانه کن، با رعایت استانداردهای مورد نظر، برای زیرسازی عملیات عمرانی در این شهرک استفاده شود.

وجود بیش از ۱۰ هزار متر مکعب شن و ماسه حاصل از لایروبی در رودخانه کن، ضمن کمک به زیرسازی پروژه‌های عمرانی منطقه در حوزه راهسازی و معبرسازی، سودی بالغ بر 100 میلیارد تومان به نفع شهرداری خواهد داشت؛ ضمن اینکه در سالهای گذشته برای لایروبی مسیل‌ها و جابجایی این مصالح، شهرداری متحمل هزینه‌های گزافی می‌شد.

شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های مختلف موجود در منطقه ۲۲ که دارای پتانسیل و منابع غنی جهت توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه می‌باشد را باید در دستور کار قرار داد و با برنامه ریزی‌های دقیق و هدفمند و با تعامل و هم افزایی بین بخشی برای پیاده سازی پروژه‌های عمرانی مختلف در سطح منطقه از این قابلیت‌ها استفاده کرد.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد