گوناگون

کاخ سفید و رسوایی های بزرگ

پارسینه: کاخ سفید در یک هفته گذشته با سه رسوایی بزرگ مواجه شده و در این میان سران حزب دموکرات تلاش می کنند تا مردم آمریکا را با مواردی همچون اشتغال زایی سرگرم کنند.

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در یک هفته گذشته با سه رسوایی مواجه شد، در ابتدا موضوع حادثه بنغازی و کوتاهی دولت آمریکا در تامین امنیت سفیر سابق این کشور در لیبی که منجر به کشته شدن وی شد مجددا دردسرهایی را برای او بوجود آرد. پس از این ماجرا افشای جاسوسی دولت آمریکا از خبرنگاران اسوشیتدپرس موجب از انتقادها را متوجه کاخ سفید کرد و در مرحله آخر سختگیری اداره مالیات آمریکا بر نهادهای جمهوری خواه و محافظه کار این کشور، اوباما را در شرایط بدی قرار داده است.

مالیات سیاسی

اداره ماليات آمريکا به اين موضوع اعتراف کرده که در مورد برخی از اين گروه های سياسی صرفا به خاطر اين که واژه هایی نظير "تی پارتی" و يا "ميهن پرستی" در اسامی آنها وجود داشته سختگيری بيشتری نشان داده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان هم در گزارشی اعلام کرد این گروه های سیاسی که بیشتر راستگرایان محافظه کار هستند، طبق اسامی خود و این که نشان از وفاداری آن ها به سیاست های مقابله با بزرگ شدن دولت و کاهش مالیات بوده، از سوی اداره مالیات هدف فشار قرار گرفته اند.

اين بازرسی های سختگيرانه اداره ماليات باعث شده که چهار کميسيون مجلس نمايندگان آمريکا در اين زمينه تحقيقاتی انجام داده و اين ترديد به وجود آيد که شايد اين بازرسی های سختگيرانه اداره ماليات انگيزه های سياسی داشته است.

کاخ سفيد هرگونه دخالت در اين موضوع را تکذيب کرده و اعلام کرده است که قبل از موضع گيری در اين مورد منتظر خواهد ماند تا نتايج تحقيقات وزارت دادگستری و افی بی آی مشخص شود.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در مورد احتمال چنین فشاری گفت اگر حقیقت داشته باشد، بسیار باعث نگرانی است و در مورد آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش ، در فاصله سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ تعداد گروه ها و يا نهادهای فعال در عرصه های سياسی دو برابر شد و اداره ماليات سيستم کارآمدی برای بررسی عملکرد مالياتی اين گروه ها نداشته و يا در مواردی به حساسيت های مربوط به تصميم هايی که اتحاد می شده توجه کافی نکرده است.

خبرگزاری بلومبرگ می افزايد که بخش گسترده ای از اين گروه ها و يا نهادهای سياسی به جناح محافظه کار و دست راستی سياست آمريکا تعلق دارند و محور اصلی فعاليت های آنان کاستن از قدرت گيری بيشتر و توسعه دامنه فعاليت نهادهای دولتی است. کارشناسان سياسی اين گروه ها را در جناح راست و سنتی حزب جمهوری خواه قرار می دهند که به شدت با سياست ها و طرحهای دولت باراک اوباما مخالف هستند.

فرار از واقعیت

اما خبرگزاری رویترز در گزارشی می نویسد : با توجه به گرفتار شدن کاخ سفید در این رسوایی سه گانه، مشاوران اوباما درصدد هستند تا مردم آمریکا را متوجه اولویت های دولت و مواردی همچون اصلاح قوانین مهاجرتی و همچنین اشتغال زایی کنند.

بر اساس این گزارش، در حالی که اوباما سعی دارد با دست زدن به اقداماتی همچون اصلاح قوانین مهاجرت، حضور دموکرات ها در قدرت را تضمین کند اما افشای مواردی همچون جاسوسی از آسوشیتدپرس و یا سخت گیری های مالیاتی بر نهادهای وابسته به جمهوری خواهان و محافظه کاران آمریکا موجب می شود تا اوباما نتواند به آرزوی خود برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد