گوناگون

اوباما دیدار خود با پوتین را لغو کرد

پارسینه: باراک اوباما نشست ماه آینده خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل مساله ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه های جاسوسی ایالات متحده را لغو کرد.

شبکه الجزیره، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نشست خود با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود در پی مساله ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه های جاسوسی ایالات متحده را لغو کرد.

کاخ سفید امروز در بیانیه ای اعلام کرد که باراک اوباما ماه آینده در کنفرانس گروه "جی ۲۰" که در پطرزبورگ روسیه برگزار می شود، شرکت خواهد اما برنامه خود برای دیدار با ولادیمیر پوتین به دلیل موضوع پناهندگی روسیه به اسنودن را لغو کرد. دولت روسیه هفته گذشته با پناهندگی موقت اسنودن موافقت کرد و افشاگر برنامه های جاسوسی آمریکا به مدت یکسال در روسیه اقامت موقت گرفت.
این شبکه خبری به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا در پی اقدام مسکو به اعطای پناهندگی به اسنودن اعلام کرده بود که از اقدام اخیر دولت روسیه در دادن پناهندگی به ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده ناامید شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: من از اقدام روسیه ناامید شدم، حتی اگر ما با آنها قرارداد استرداد مجرمان را نداشته باشیم، به طور سنتی سعی‌ کرده‌ایم با احترام با این مسئله برخورد کنیم.

وی در خاطرنشان کرد که این اقدامات نشان‌دهنده بعضی چالش‌هاست که اخیرا ما از طرف روسیه با آن مواجه شده‌ایم. اوباما همچنین افزود: در روابط ما با روسیه که همکاری‌های خوبی در افغانستان و مبارزه با تروریسم داشتیم، چالش بزرگی ایجاد نشده و مسائل زیادی برای همکاری بین طرفین وجود دارد. اما بعضی وقت‌ها آنها همانند زمان جنگ سرد فکر می‌کنند و ذهنیت آن زمان را با خود دارند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهار داشت: چیزی که من می‌خواهم به آنها و به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می‌گویم این است که زمان جنگ سرد گذشته است و ما باید به آینده فکر کنیم و دلیلی وجود ندارد ما نتوانیم به صورت موثر با یکدیگر همکاری کنیم.

ادوارد اسنودن پس از افشای برنامه جاسوسی گسترده دولت آمریکا از کاربران اینترنتی از هنگ‌کنگ به روسیه فرار کرد و از ۲۶ ژوئن(۵تیر) در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می‌برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد