گوناگون

آمریکا مرگ جاسوس سابق روس را به کرملین مرتبط می‌داند

پارسینه: روزنامه دیلی تلگراف امروز (شنبه) نوشت، جاسوس‌های آمریکایی مکالمات میان مظنونان در پرونده قتل جاسوس سابق روسی را ردگیری کرده و مسموم شدن وی را به دولت روسیه مرتبط می‌دانند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی تلگراف نوشت، آژانس امنیت ملی آمریکا به پیام‌های الکترونیکی ارسال شده میان لندن و مسکو کمی پس از مسموم شدن الکساندر لیتویننکو، منتقد کرملین با رادیواکتیو پلونیوم 210 حین نوشیدن چای در هتلی در لندن به تاریخ 2006 دست یافته‌اند. مقام‌های انگلیسی شواهد را درباره مرگ این جاسوس سابق کرملین و منتقد دولت روسیه به دادگاه ارایه کردند اما این شواهد برای دادگاه غیرقابل قبول است. البته مارینا، بیوه این منتقد روس از آژانس امنیت ملی آمریکا خواسته تا این مکالمات رهگیری شده را افشا کند.

این منتقد 43 ساله کرملین که جاسوس سابق آژانس اطلاعات روسیه FSB به شمار می‌رفت، معتقد بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روزی وی را به خاطر انتقادهایش می‌کشد.

پلیس انگلیس آندری لوگووی، جاسوس سابق روس را که هم‌اکنون قانونگذار شده است به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل این منتقد شناخته و حکم بازداشت این مرد را به همراه دیمیتری کووتن، جاسوس سابق صادر کرده است.

البته هر دوی این افراد دخالت در مرگ این منتقد را رد می‌کنند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد