گوناگون

شرایط جوی عملیات موصل را متوقف کرد/ شکنجه مردان موصلی توسط قبیله سبعاوی

شرایط جوی عملیات موصل را متوقف کرد/ شکنجه مردان موصلی توسط قبیله سبعاوی

پارسینه: در هفدهمین روز از عملیات آزادسازی موصل، درگیری ها در داخل و خارج شهر موصل میان نیروهای عراقی و تروریست های داعش ادامه دارد. در همین حال یک مقام کردستان عراق از حضور البغدادی در موصل خبر داد و مرگ او را پایان نظام داعش دانست.

هفدهمین روز
به گزارش «پارسینه»، در هفدهمین روز از عملیات آزادسازی موصل، درگیری ها در داخل و خارج شهر موصل میان نیروهای عراقی و تروریست های داعش ادامه دارد. در همین حال یک مقام کردستان عراق از حضور البغدادی در موصل خبر داد و مرگ او را پایان نظام داعش دانست.

مهمترین رخدادهای امروز از عملیات آزادسازی موصل را لحظه به لحظه با پارسینه بخوانید:


شکنجه پسران و مردان عراقی توسط قبیله سبعاوی
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۶:۲۶

عفو بین الملل از حملات انتقامی و خشونت علیه مردان و پسران موصلی توسط شبه نظامیان قبیله السبعاوی خبر داد.

این قبیله که از سوی دولت عراق تحریم شده است به طور غیرقانونی در عملیات موصل شرکت کرده است، مردان و پسران غیرنظامی را جدا کرده و آنها را با میله فلزی می زند، در قفس قرار می دهد، به آنها شوک الکتریکی وارد می کند و آنها را کاپوت خودروها بسته و در شهر می چرخاند.

این اقدامات وحشیانه توسط مقامات محلی و شاهدان عینی از روستاهای جنوب شرقی رودخانه دجله که به دست شبه نظامیان قبیله سبعاوی افتاده اند گزارش شده است.

لین مالوف، معاون دبیر تحقیقات عفو بین الملل در دفتر بیروت، این می گوید تحت حقوق بین الملل، این اقدامات جنایت هستند و مقامات عراقی باید مسببان آن را محاکمه کنند.


منطقه باستانی تل السیف آزاد شد
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۶:۰۷
باشگاه خبرنگاران: شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از گزارشگر خود در عراق اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی عراق منطقه باستانی «تل السیف» در غرب موصل را از سیطره عناصر داعش آزاد کردند. در درگیری ها در این منطقه عناصر داعش که در ساختمان های این اثر باستانی سنگر گرفته بودند، کشته شدند.

نیروهای عراقی در ۱۶ کیلومتری فرودگاه موصل
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۶:۰۶
رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق با اشاره به آزاد سازی روستاهای الخفسان و شلهوب و بزیره در جنوب موصل از لوث داعش، از رسیدن نیروها به ۱۶ کیلومتری فرودگاه موصل خبر داد.

ایران بر تثبیت امنیت در اقلیم کردستان و موصل تاکید دارد
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۶:۰۴
مسئول روابط خارجی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، در بازگشت از سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران خواهان حل مشکلات داخلی اقلیم کردستان و تثبیت امنیت در موصل است.

'سعدی احمد پیره ' که در جمع یک هیات عالیرتبه به تهران سفر کرده بود، افزود: سطح دیدارها و مذاکرات انجام شده به گونه ای است که باید این سفر را بسیار موفقیت آمیز خواند و ما با برادران ایرانی مذاکرات جدی در خصوص تحولات منطقه داشتیم .

وی که همزمان عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق است، در خصوص آینده موصل از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایرانی ها، موصل و آینده آن را بسیار مهم می دانند و خواهان تثبیت امنیت در این شهر بزرگ عراقی هستند.

احمد پیره تصریح کرد: ما معتقدیم که باید برای ثبات امنیت در موصل بکوشیم و اجازه ندهیم برخی جریان ها با دخالت خارجی، امنیت دومین شهر بزرگ عراق را برهم بزنند.

وی، در ارتباط با طرح مسائل داخلی اتحادیه میهنی کردستان عراق در دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران ، گفت: مسائل داخلی، از کم اولویت ترین مسائل طرح شده در این سفر بود و مقامات جمهوری اسلامی ایران خواهان حل مشکلات داخلی اتحادیه در خود اتحادیه شدند ، ما هم معتقدیم این مسائل داخلی بوده و باید توسط خود ما حل و فصل شود.

مسئول روابط خارجی اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص تنش های سیاسی موجود در اقلیم کردستان عراق نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بطور جدی خواهان پایان دادن به تنش های سیاسی موجود در اقلیم کردستان عراق و بازگرداندن ثبات سیاسی به اقلیم می باشد لذا بطور صریح خواهان حل مشکلات موجود است.

آزادسازی چندین روستای دیگر در ورودی های موصل
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۵:۵۵
تسنیم به نقل از روسیاالیوم: نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی نینوا چندین روستای دیگر در ورودی‌های موصل را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کردند.

یگانهای پلیس فدرال عراق در ادامه پیشروی‌های خود موفق شدند روستای المنکار در شمال ناحیه الشوره را آزاد کنند.

این نیروها همچنین دو روستای بزونه و البوغلاوین را از لوث تروریستهای داعشی آزاد کرده و وارد روستای القاهره در ورودی‌های حمام العلیل در جنوب موصل شدند.

در همین راستا رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق گفت که یگانهای پلیس فدرال به خطوط ارتباطی جاده بغداد - حمام‌العلیل رسیده‌اند.

شرایط جوی عملیات را در شرق موصل متوقف کرد
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۵:۵۴
ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس: 'حیدر فاضل' گفت که به دلیل شرایط نامساعد جوی و کاهش دیدی نیروهای عراقی، عملیات بازپس گیری شهر موصل از گروه تروریستی داعش در جبهه شرقی این شهر متوقف شد.

وی تصریح کرد که برنامه ای برای پیشروی نیروهای عراقی در روز چهارشنبه وجود ندارد، زیرا ابر و رطوبت بالا دید را برای هواپیماها و پهپادها مختل کرده است.

داعش تماس جنسی با کنیزکان نابالغ را اجازه داده است
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۵:۵۲
اسپوتنیک به نقل از رویترز: در بسیاری از روستاهایی که طی دو سال اخیر تحت کنترل داعش قرار داشته اند، فتواهای کتبی مسئولان "خلافت داعشی" درباره مقررات ریش گذاشتن مردان ، وضو و بسیاری از دیگر سنت های اسلامی طبق درک مقامات داعش پیدا شده است.

یکی از چنین فتواهایی که روی کاغد قرمز رنگ به چاپ رسیده و حاوی 32 ماده است، داشتن کنیزکان نابالغ برای مسلمان و وادار کردن آنها نه فقط به کار بلکه همچنین برقراری تماس جنسی را مجاز می داند.

جان بیش از یک میلیون شهروند موصل در خطر است
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۲:۵۳

پارسینه به نقل از آسوشیتدپرس: شورای آوارگان نروژ که در عراق فعال است و به آوارگان این کشور کمک می کند، هشدار داد که با پیشروی نیروهای عراقی به داخل شهر موصل، جان بیش از یک میلیون غیرنظامی که در این شهر گرفتار هستند، در معرض خطر جدی است.

این نهاد همچنین گزارش داد که از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل تا کنون، 18 هزار عراقی از این شهر گریخته اند.


۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۴۴
اظهارات امیرعبداللهیان درباره ترکیه/ البغدادی هنوز در موصل است
مرکز شهر موصل / میدان های نفتی
منبع: سی ان ان
ابوبکر البغدادی هنوز در موصل است
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۲۲

پارسینه به نقل از ایندیپندنت: فواد حسین، رییس دفتر مسعود بارزانی گفت حکومت اقلیم کردستان اطلاعاتی از منابع مختلف دارد که ابوبکر البغدادی هنوز در موصل است و اگر او کشته شود داعش کاملا فرو می پاشد.

فواد حسین گفت: روشن است که آنها شکست خواهند خورد، اما معلوم نیست این اتفاق چقدر طول خواهد کشید.

او تعداد غیرمعمول تونل هایی را که اعضای داعش در روستاهای اطراف موصل حفر کرده بودند باعث شگفتی نیروهای پیشمرگه دانست.


نیروهای حشد الشعبی روستای أم العظام در موصل را آزاد کردند
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۲۰
مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق: نیروهای حشد الشعبی همچنان به پیشروی های گسترده خود در نبرد با تروریست های تکفیری داعش در محور غربی موصل ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، در ادامه پیشروی های حشد الشعبی، روستای أم العظام واقع در محور غربی موصل به کنترل کامل این نیروها درآمد.

این در حالی است که پیشروی های نیروهای حشد الشعبی به سمت عمق محور غربی شهر موصل همچنان ادامه دارد.

پیشروی فراتر از انتظار است
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۱۸
فارس: سرلشکر «نجم الجبوری»، فرمانده عملیات نینوا با اشاره به پیشروی بزرگ نیروهای امنیتی عراق در همه محورهای عملیات آزادسازی این استان تاکید کرد: استحکامات دفاعی داعش به سرعت در حال فروپاشی است اما به منظور حفظ جان غیرنظامیان پیشروی نیروهای عراقی به مرکز موصل با احتیاط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشروی نیروهای مشترک عراقی را در هفدهمین روز عملیات آزادسازی نینوا بیشتر از حد انتظار و جلوتر از برنامه خواند و گفت: روحیه بالای همه نیروهای امنیتی عراق پیروزی های اخیر را به همراه داشته که موجب آشفتگی و از هم فروپاشی صفوف داعش نیز شده است.

الجبوری گفت: در عین حال نیروهای عراقی قضیه انبوه جمعیت ساکن در داخل شهر موصل را نادیده نگرفته و نمی خواهد که آتش این نبردها جان غیرنظامیان بی گناه را تهدید کند و عملیات موصل تا به امروز هم به فضل پروردگار خسارت جزیی از بین غیرنظامیان داشته است.

فرمانده عملیات نینوا شمار روستاهای آزاد شده در محور جنوبی موصل را بالغ بر 60 روستا خواند و گفت: آزادی قندهار داعش که همان منطقه الشراره در جنوب موصل است و همچنین روستاهای القیاره پیشروی نیروهای امنیتی را تسریع می کند.

ترکیه وضعیت منطقه را پیچیده تر نکند
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۱۸
العالم: دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه مقامات برخی کشورهای منطقه، مانند ترکیه، مخالفت با نیروهای مردمی و نقش‌آفرینی آن در آزادسازی موصل را دفاع از اهل سنت می‌دانند، گفت: دلیل این اظهارات این است که «دوستان ما برداشت دقیقی از وضع عراق ندارند.»

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه موصل متعلق به عراق است و باید تمامیت ارضی این کشور حفظ شود، یادآور شد: هرگونه مشارکت در عملیات موصل باید با موافقت کامل دولت عراق باشد.

او با بیان اینکه نادیده گرفتن تمامیت ارضی عراق به نفع منطقه نیست و ترکیه با بلندپروازی‌هایش در منطقه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند، هشدار داد که نباید اجازه دهیم طرح‌های اسرائیل برای تجریۀ منطقه از موصل کلید بخورد.

انهدام تمام خطوط دفاعی اول داعش در محور جنوبی شهر موصل
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۱۵
تسنیم به نقل از الفرات نیوز: رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق از پیشروی نیروهای این پلیس برای حمله به مرکز موصل از سه محور بعد از انهدام خطوط دفاعی داعش خبر داد.

وی در صفحه خود به‌روی فیس‌بوک نوشت: ما تمام خطوط دفاعی اول داعش در محور جنوبی شهر موصل را منهدم کردیم و یگانهای نظامی با پشتیبانی گردان توپخانه‌ای و جنگنده‌های ارتش در حال پیشروی به‌سمت مرکز شهر موصل بر اساس برنامه زمانی از پیش اعلام شده هستند.

بیش از ۶۰۰ هزار کودک عراقی تحت محاصره داعش هستند
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۱۲
مهر به نقل از شبکه المنار: سازمان «سایف دی شیلدرن» در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت کودکان در شهر «موصل» عراق ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه این سازمان آمده است: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار کودک عراقی تحت محاصره تروریست های داعش در شهر موصل عراق هستند.

این سازمان در بیانیه خود خواستار ایجاد گذرگاه های انسانی برای خروج کودکان تحت محاصره داعش از شهر موصل شد.

هلاکت 67 داعشی در حمله به هتل محل تجمع آنان در موصل
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۱۰
ایرنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز: در خبری فوری که از تلویزیون رسمی عراق پخش شد تصریح شد که در حمله هواپیماهای اف16 عراقی، مرکز دفاع هوایی داعش در موصل به طور کامل تخریب شده است و همچنین جنگنده های عراقی 67 تروریست با تابعیت های مختلف را در گردهمایی آنان در هتل اوبروی نینوا به هلاکت رساندند.



آخرین اخبار، تحلیل‌های ویژه و صفحه نخست نشریه‌های انگلیسی زبان در صفحه بین‌الملل


عفو بین الملل از حملات انتقامی و خشونت علیه مردان و پسران موصلی توسط شبه نظامیان قبیله السبعاوی خبر داد.

این قبیله که از سوی دولت عراق تحریم شده است به طور غیرقانونی در عملیات موصل شرکت کرده است، مردان و پسران غیرنظامی را جدا کرده و آنها را با میله فلزی می زند، در قفس قرار می دهد، به آنها شوک الکتریکی وارد می کند و آنها را کاپوت خودروها بسته و در شهر می چرخاند.

این اقدامات وحشیانه توسط مقامات محلی و شاهدان عینی از روستاهای جنوب شرقی رودخانه دجله که به دست شبه نظامیان قبیله سبعاوی افتاده اند گزارش شده است.

لین مالوف، معاون دبیر تحقیقات عفو بین الملل در دفتر بیروت، این می گوید تحت حقوق بین الملل، این اقدامات جنایت هستند و مقامات عراقی باید مسببان آن را محاکمه کنند.


باشگاه خبرنگاران: شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از گزارشگر خود در عراق اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی عراق منطقه باستانی «تل السیف» در غرب موصل را از سیطره عناصر داعش آزاد کردند. در درگیری ها در این منطقه عناصر داعش که در ساختمان های این اثر باستانی سنگر گرفته بودند، کشته شدند.

رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق با اشاره به آزاد سازی روستاهای الخفسان و شلهوب و بزیره در جنوب موصل از لوث داعش، از رسیدن نیروها به ۱۶ کیلومتری فرودگاه موصل خبر داد.

مسئول روابط خارجی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، در بازگشت از سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران خواهان حل مشکلات داخلی اقلیم کردستان و تثبیت امنیت در موصل است.

'سعدی احمد پیره ' که در جمع یک هیات عالیرتبه به تهران سفر کرده بود، افزود: سطح دیدارها و مذاکرات انجام شده به گونه ای است که باید این سفر را بسیار موفقیت آمیز خواند و ما با برادران ایرانی مذاکرات جدی در خصوص تحولات منطقه داشتیم .

وی که همزمان عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق است، در خصوص آینده موصل از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایرانی ها، موصل و آینده آن را بسیار مهم می دانند و خواهان تثبیت امنیت در این شهر بزرگ عراقی هستند.

احمد پیره تصریح کرد: ما معتقدیم که باید برای ثبات امنیت در موصل بکوشیم و اجازه ندهیم برخی جریان ها با دخالت خارجی، امنیت دومین شهر بزرگ عراق را برهم بزنند.

وی، در ارتباط با طرح مسائل داخلی اتحادیه میهنی کردستان عراق در دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران ، گفت: مسائل داخلی، از کم اولویت ترین مسائل طرح شده در این سفر بود و مقامات جمهوری اسلامی ایران خواهان حل مشکلات داخلی اتحادیه در خود اتحادیه شدند ، ما هم معتقدیم این مسائل داخلی بوده و باید توسط خود ما حل و فصل شود.

مسئول روابط خارجی اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص تنش های سیاسی موجود در اقلیم کردستان عراق نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بطور جدی خواهان پایان دادن به تنش های سیاسی موجود در اقلیم کردستان عراق و بازگرداندن ثبات سیاسی به اقلیم می باشد لذا بطور صریح خواهان حل مشکلات موجود است.

تسنیم به نقل از روسیاالیوم: نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی نینوا چندین روستای دیگر در ورودی‌های موصل را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کردند.

یگانهای پلیس فدرال عراق در ادامه پیشروی‌های خود موفق شدند روستای المنکار در شمال ناحیه الشوره را آزاد کنند.

این نیروها همچنین دو روستای بزونه و البوغلاوین را از لوث تروریستهای داعشی آزاد کرده و وارد روستای القاهره در ورودی‌های حمام العلیل در جنوب موصل شدند.

در همین راستا رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق گفت که یگانهای پلیس فدرال به خطوط ارتباطی جاده بغداد - حمام‌العلیل رسیده‌اند.

ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس: 'حیدر فاضل' گفت که به دلیل شرایط نامساعد جوی و کاهش دیدی نیروهای عراقی، عملیات بازپس گیری شهر موصل از گروه تروریستی داعش در جبهه شرقی این شهر متوقف شد.

وی تصریح کرد که برنامه ای برای پیشروی نیروهای عراقی در روز چهارشنبه وجود ندارد، زیرا ابر و رطوبت بالا دید را برای هواپیماها و پهپادها مختل کرده است.

اسپوتنیک به نقل از رویترز: در بسیاری از روستاهایی که طی دو سال اخیر تحت کنترل داعش قرار داشته اند، فتواهای کتبی مسئولان "خلافت داعشی" درباره مقررات ریش گذاشتن مردان ، وضو و بسیاری از دیگر سنت های اسلامی طبق درک مقامات داعش پیدا شده است.

یکی از چنین فتواهایی که روی کاغد قرمز رنگ به چاپ رسیده و حاوی 32 ماده است، داشتن کنیزکان نابالغ برای مسلمان و وادار کردن آنها نه فقط به کار بلکه همچنین برقراری تماس جنسی را مجاز می داند.

پارسینه به نقل از آسوشیتدپرس: شورای آوارگان نروژ که در عراق فعال است و به آوارگان این کشور کمک می کند، هشدار داد که با پیشروی نیروهای عراقی به داخل شهر موصل، جان بیش از یک میلیون غیرنظامی که در این شهر گرفتار هستند، در معرض خطر جدی است.

این نهاد همچنین گزارش داد که از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل تا کنون، 18 هزار عراقی از این شهر گریخته اند.


اظهارات امیرعبداللهیان درباره ترکیه/ البغدادی هنوز در موصل است
مرکز شهر موصل / میدان های نفتی
منبع: سی ان ان

پارسینه به نقل از ایندیپندنت: فواد حسین، رییس دفتر مسعود بارزانی گفت حکومت اقلیم کردستان اطلاعاتی از منابع مختلف دارد که ابوبکر البغدادی هنوز در موصل است و اگر او کشته شود داعش کاملا فرو می پاشد.

فواد حسین گفت: روشن است که آنها شکست خواهند خورد، اما معلوم نیست این اتفاق چقدر طول خواهد کشید.

او تعداد غیرمعمول تونل هایی را که اعضای داعش در روستاهای اطراف موصل حفر کرده بودند باعث شگفتی نیروهای پیشمرگه دانست.


مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق: نیروهای حشد الشعبی همچنان به پیشروی های گسترده خود در نبرد با تروریست های تکفیری داعش در محور غربی موصل ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، در ادامه پیشروی های حشد الشعبی، روستای أم العظام واقع در محور غربی موصل به کنترل کامل این نیروها درآمد.

این در حالی است که پیشروی های نیروهای حشد الشعبی به سمت عمق محور غربی شهر موصل همچنان ادامه دارد.

فارس: سرلشکر «نجم الجبوری»، فرمانده عملیات نینوا با اشاره به پیشروی بزرگ نیروهای امنیتی عراق در همه محورهای عملیات آزادسازی این استان تاکید کرد: استحکامات دفاعی داعش به سرعت در حال فروپاشی است اما به منظور حفظ جان غیرنظامیان پیشروی نیروهای عراقی به مرکز موصل با احتیاط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشروی نیروهای مشترک عراقی را در هفدهمین روز عملیات آزادسازی نینوا بیشتر از حد انتظار و جلوتر از برنامه خواند و گفت: روحیه بالای همه نیروهای امنیتی عراق پیروزی های اخیر را به همراه داشته که موجب آشفتگی و از هم فروپاشی صفوف داعش نیز شده است.

الجبوری گفت: در عین حال نیروهای عراقی قضیه انبوه جمعیت ساکن در داخل شهر موصل را نادیده نگرفته و نمی خواهد که آتش این نبردها جان غیرنظامیان بی گناه را تهدید کند و عملیات موصل تا به امروز هم به فضل پروردگار خسارت جزیی از بین غیرنظامیان داشته است.

فرمانده عملیات نینوا شمار روستاهای آزاد شده در محور جنوبی موصل را بالغ بر 60 روستا خواند و گفت: آزادی قندهار داعش که همان منطقه الشراره در جنوب موصل است و همچنین روستاهای القیاره پیشروی نیروهای امنیتی را تسریع می کند.

العالم: دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه مقامات برخی کشورهای منطقه، مانند ترکیه، مخالفت با نیروهای مردمی و نقش‌آفرینی آن در آزادسازی موصل را دفاع از اهل سنت می‌دانند، گفت: دلیل این اظهارات این است که «دوستان ما برداشت دقیقی از وضع عراق ندارند.»

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه موصل متعلق به عراق است و باید تمامیت ارضی این کشور حفظ شود، یادآور شد: هرگونه مشارکت در عملیات موصل باید با موافقت کامل دولت عراق باشد.

او با بیان اینکه نادیده گرفتن تمامیت ارضی عراق به نفع منطقه نیست و ترکیه با بلندپروازی‌هایش در منطقه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند، هشدار داد که نباید اجازه دهیم طرح‌های اسرائیل برای تجریۀ منطقه از موصل کلید بخورد.

تسنیم به نقل از الفرات نیوز: رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق از پیشروی نیروهای این پلیس برای حمله به مرکز موصل از سه محور بعد از انهدام خطوط دفاعی داعش خبر داد.

وی در صفحه خود به‌روی فیس‌بوک نوشت: ما تمام خطوط دفاعی اول داعش در محور جنوبی شهر موصل را منهدم کردیم و یگانهای نظامی با پشتیبانی گردان توپخانه‌ای و جنگنده‌های ارتش در حال پیشروی به‌سمت مرکز شهر موصل بر اساس برنامه زمانی از پیش اعلام شده هستند.

مهر به نقل از شبکه المنار: سازمان «سایف دی شیلدرن» در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت کودکان در شهر «موصل» عراق ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه این سازمان آمده است: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار کودک عراقی تحت محاصره تروریست های داعش در شهر موصل عراق هستند.

این سازمان در بیانیه خود خواستار ایجاد گذرگاه های انسانی برای خروج کودکان تحت محاصره داعش از شهر موصل شد.

ایرنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز: در خبری فوری که از تلویزیون رسمی عراق پخش شد تصریح شد که در حمله هواپیماهای اف16 عراقی، مرکز دفاع هوایی داعش در موصل به طور کامل تخریب شده است و همچنین جنگنده های عراقی 67 تروریست با تابعیت های مختلف را در گردهمایی آنان در هتل اوبروی نینوا به هلاکت رساندند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    تا نفر آخر این داعشی های لجن باید از روی زمین محو شوند

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد