گوناگون

۷۱ ایرانی در عملیات تروریستی در سامرا شهید و زخمی شدند

۷۱ ایرانی در عملیات تروریستی در سامرا شهید و زخمی شدند

پارسینه: در عملیاتی انتحاری در سامرا، ۱۸ نفر، از جمله ۱۰ ایرانی به شهادت رسیدند.

شهادت 10 زائر ایرانی در عملیات تروریستی در سامرا
به گزارش «پارسینه»، در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در میان زائران شیعه در بغداد، ۱۸ نفر به شهادت رسیدند. پایگاه خبری السفیر از زخمی شدن ۳۲ نفر دیگر در جریان این حمله تروریستی خبر داد.

محمد جواد دانشیار، رئیس دفتر سازمان حج و زیارت در عراق هم از شهادت ۱۰ ایرانی در انفجار خودروی بمب گذاری شده خبر داد.

موسی اسماعیلی، مسوول نمایندگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر مقدس سامراء در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دو فرد انتحاری با انفجار خود در نزدیکی اتوبوس های کاروان های زیارتی ایران در داخل پارکینگ امامین عسکریین (ع) در سامراء باعث شهادت ۱۰ زایر ایرانی و زخمی شدن ۶۱ تن دیگر شدند.

وی اضافه کرد: شهدا و مجروحان این حادثه از کاروان ها و شهرهای مختلف ایران از جمله سیستان و بلوچستان و اصفهان هستند.

به گفته وی، تعدادی از مجروحان حادثه با بالگرد به بغداد جهت انجام معالجات درمانی انتقال داده شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم انفجارهای تروریستی سامرا و تکریت در عراق که به کشته و زخمی شدن دهها تن از انسانها و زائران بی گناه منجر شد را به شدت محکوم کرد.

بهرام قاسمی ضمن تسلیت این وقایع دردناک، با بازماندگان این اقدامات شوم تروریستی ابراز همدردی کرده و بار دیگر مسؤولیت جامعه جهانی در مقابله با گسترش تروریسم و اقدامات وحشیانه گروههای تکفیری را مورد تأکید قرار داد.

وی ضمن ابراز تاسف از شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ایرانی در حوادث تروریستی سامرا این ضایعه دردناک را به ملت ایران و خانواده های داغدار این شهدای مظلوم تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه، این اقدامات وحشیانه را ناشی از ناکامی های مکرر تروریست ها در پیشبرد اهداف پلید خود در عراق دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل و پاکسازی تروریسم، در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد