گوناگون

دلارهای سعودی در جیب ترامپ

پارسینه: آمریکا روز شنبه از امضای قراردادهای نظامی به ارزش تقریبی ۱۱۰ میلیارد دلار با عربستان سعودی در سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به این کشور خبر داد.

یک مقام کاخ سفید گفت ترامپ و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در مراسم امضای قرارداد بسته تجهیزات و خدمات دفاعی برای تقویت امنیت عربستان و منطقه خلیج (فارس) در برابر تهدیدات ایران حضور خواهند داشت.

این مقام کاخ سفید گفت :«این بسته به شفاف ترین وجه ممکن نشان می دهد که آمریکا خود را به مشارکت با عربستان سعودی و شرکایش در خلیج (فارس) متعهد می داند. این بسته در عین حال فرصت ها را برای شرکت های آمریکایی در منطقه افزایش می دهد و از دهها هزار شغل جدید در صنعت دفاعی آمریکا حمایت می کند.»

در همین یک مقام کاخ سفید درباره بسته تجهیزات و خدمات دفاعی که میان آمریکا و عربستان سعودی امضا شده است گفت این بسته نشان دهنده تعهد آمریکا به منطقه است و هزاران شغل برای صنعت دفاعی آمریکا ایجاد می کند.

در بیانیه ای رسمی که مقامات عربستان سعودی منتشر کردند آمده است توافقنامه تسلیحاتی آمریکا و عربستان که روز شنبه امضا می شود در بردارنده تعهدی برای مونتاژ کردن ۱۵۰ فروند بالگرد شرکت لاکهید مارتین از نوع بلک هاوک در عربستان می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، در این بیانیه آمده است پیش بینی می شود این قرارداد با شرکت لاکهید مارتین به ارزش بیش از شش میلیارد دلار ، حدود ۴۵۰ فرصت شغلی در عربستان ایجاد کند.

کاخ سفید اعلام کرد آمریکا و عربستان سعودی در سفر دونالد ترامپ به ریاض قراردادهایی به ارزش سیصد و پنجاه میلیارد دلار امضا کردند که صد و ده میلیارد دلار آن مربوط به قراردادهای تسلیحاتی است.
منبع: واحد مرکزی خبر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد