گوناگون

فیسبوک مدعی شد حساب‌های کاربری مرتبط با ایران را حذف کرده است

فیسبوک مدعی شد حساب‌های کاربری مرتبط با ایران را حذف کرده است

پارسینه: شرکت فیسبوک مدعی شده مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری مرتبط با «گروهی از هکر‌های ایرانی» را حذف کرده است.

شرکت فیسبوک امروز پنجشنبه اعلام کرد شبکه‌های متشکل از حساب‌های کاربری مرتبط با «گروهی از هکر‌های ایرانی» را حذف کرده است.
طبق گزارش وبگاه شبکه خبری بلومبرگ، فیسبوک مدعی شده هکر‌های مورد بحث کارکنان شرکت‌های دفاعی را در آمریکا، انگلیس و اروپا هدف قرار داده‌اند.

شرکت فیسبوک گفته کمتر از ۲۰۰ حساب کاربری که وابسته به گروهی به نام «Tortoiseshell» بوده‌اند را حذف کرده است. مطابق این ادعا، این حساب‌های کاربری خودشان را به عنوان روزنامه‌نگار، کارفرما و کارکنان سایر صنایع جا زده و تلاش کرده‌اند قربانیان را به کلیک بر روی لینک‌های ویروسی ترغیب کنند.

هکر‌ها به دنبال سرقت اطلاعات مربوط به قربانیان بوده‌اند. فیسبوک مدعی شده برخی از بدافزار‌ها توسط شرکت «محک رایان» که یک شرکت مستقر در تهران است تولید شده است.

فیسبوک علاوه بر این گفته که نهاد‌های مجری قانون و افرادی که تحت تأثیر این حملات قرار گرفته‌اند را از ماجرا مطلع کرده است. این رسانه اشاره‌ای به شرکت‌هایی که ادعا می‌کند از این حملات آسیب دیده‌اند نکرده است.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد