گوناگون

آمار جنایات ائتلاف سعودی طی ۲۶۰۰ روز تجاوز علیه یمن

آمار جنایات ائتلاف سعودی طی ۲۶۰۰ روز تجاوز علیه یمن

پارسینه: یک مرکز حقوق بشری جزئیاتی از جنایات ائتلاف سعودی طی ۲۶۰۰ روز از آغاز تجاوز به یمن را منتشر کرد.

مرکز توسعه و حقوق بشر «عین الانسانیه» آماری را از جنایات ائتلاف سعودی طی ۲۶۰۰ روز از تجاوز به یمن منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این مرکز شمار شهدا و مجروحان طی ۲۶۰۰ روز از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را ۴۶ هزار و ۳۷۴ نفر اعلام کرد که ۱۷ هزار و ۷۷۵ نفر از آنها شهید و ۲۸ هزار و ۵۹۹ نفر هم مجروح شدند.

مرکز مذکور در تشریح جزئیات خود گفت: شمار شهدا و مجروحان کودک طی ۲۶۰۰ روز از تجاوز به یمن ۴۰۲۸ شهید و ۴۵۹۵ مجروح بوده است. از مردان ۱۱ هزار و ۳۰۷ نفر شهید و ۲۱ هزار و ۹۱ نفر مجروح شدند. شمار شهدای زنان هم ۲ هزار و ۴۴۰ نفر و مجروحان ۲ هزار و ۱۹۳ نفر بود.

مرکز عین الانسانیه همچنین ادامه داد که ائتلاف سعودی طی ۲۶۰۰ روز ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۴۲ نیروگاه برق، ۶۱۴ شبکه و ایستگاه ارتباطی، ۲۱۸۵ منبع ذخیره آب، ۲۰۹۵ تاسیسات دولتی و ۶۸۲۷ جاده و پل را هدف قرار داده است.

این مرکز همچنین از حمله ائتلاف سعودی به ۴۰۵ کارخانه، ۳۸۴ تانکر سوخت، ۱۱ هزار و ۹۵۲ مرکز تجاری، ۴۳۴ دامداری و مرغداری، ۹ هزار و ۸۶۸ وسلیه نقلیه و ۴۸۲ قایق صیادی طی این مدت خبر داد.

این گزارش می‌افزاید: متجاوزان طی این مدت ۵۹۰ هزار و ۷۷۰ منزل، ۱۸۲ تاسیسات دانشگاهی، ۱۶۶۲ مسجد، ۳۷۶ تاسیسات گردشگری و ۴۱۳ بیمارستان و درمانگاه بهداشتی را هدف قرار دادند.

ائتلاف سعودی همچنین طی این مدت ۱۲۱۶ مدرسه و مرکز آموزشی، ۹۷۹۹ زمین کشاورزی، ۱۳۹ مرکز ورزشی، ۲۵۴ اثر تاریخی و ۶۰ مرکز رسانه‌ای را مورد حمله و تخریب قرار داده است.

آمار جنایات ائتلاف سعودی طی ۲۶۰۰ روز از تجاوز به یمن

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد