گوناگون

جنگنده‌های F-۳۵ آمریکا زمین‌گیر شدند

پارسینه: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ناوگان جت‌های جنگنده اف 35 خود را پس از مشاهده نقص فنی در موتورهای این جنگنده زمین‌گیر کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ناوگان جت‌های جنگنده اف 35 خود را پس از مشاهده نقص فنی در موتورهای این جنگنده زمین‌گیر کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشف مواردی از نقض فنی در موتورهای جنگند‌ه‌های اف 35 پس از بررسی‌های مرتب در پایگاه نیروهای هوایی ادواردز در کالیفرنیا موجب شد تا مجوز پرواز این جنگنده‌ها تا مدت نامشخصی لغو شود.

پنتاگون در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: ناوگان نیروی دریایی و تفنگداران آمریکایی در حال خرید مدل‌های دیگری از جنگنده‌های اف 35 هستند که قرار است جایگزین جنگنده‌های قدیمی‌تر مانند اف 16 و اف ای 18 شوند.

تمام این مدل‌ها که در مجموع 51 جنگنده است، روز جمعه به دلیل انجام بررسی‌های ماهانه توسط پنتاگون زمین‌گیر شد و هنوز مجوز حضور هیچ یک از این جنگنده‌ها در عملیات‌های رزمی صادر نشده است و احتمالا تا پایان بررسی‌ها اجازه پرواز به این جنگنده‌ها داده نمی‌شود.

پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرد: بررسی 51 جنگنده زمان‌بر خواهد بود و مشکل می‌شود گفت که همه آن‌ها نقض فنی دارند یا خیر.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا نیز در پایگاه هوایی ادواردز در کالیفرنیا گفت: جنگنده‌های اف 35 به مشکل بزرگی برای پنتاگون تبدیل شده‌اند چرا که هزینه تعمیرات نقض فنی این جنگنده‌ها بار سنگینی بر دوش پنتاگون است.

جنگنده‌های اف 35 از بزرگترین برنامه‌های تسلیحاتی آمریکا است که حدود 400 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است. پنتاگون در نظر دارد تا بیش از 2400 جنگنده اف 35 خریداری کند اما برخی از اعضای کنگره آمریکا به دلیل هزینه‌بر بودن این طرح با آن مخالفند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد