گوناگون

سعودی‌ها رکورد‌ دار سومین جمعیت چاق جهان

سعودی‌ها رکورد‌ دار سومین جمعیت چاق جهان

پارسینه: همچنین آمارهایی که در سال 2012 منتشر شدند نیز نشان دادند که مردم عربستان از نظر چاقی در سطح جهان در جایگاه سوم قرار دارند. این آمار نشان می‌دهد که مردم عربستان یکی از مردمان تنبل جهان هستند و...

پارسینه- گروه بین‌الملل: پژوهش‌ها و تحقیقات پزشکی در عربستان سعودی نشان می‌دهد که بیش از 20 هزار نفر در این کشور به چاقی مفرط مبتلا هستند.

به گزارش پارسینه به نقل از عرب‌نیوز ، دکتر والد البکر، یکی از پزشکان عربستان سعودی، اخیرا در این کشور کمپینی را برای مبارزه با چاقی به راه انداخته است و با همکاران خود تلاش می‌کند از این راه به مردم در مورد عوارض چاقی اطلاع‌رسانی کند. شعار تبلیغاتی این کمپین «با کاهش وزن سلامتی خود را بدست آورید» است و هدف برگزار کنندگان آن این است که عوارض ناشی از چاقی و اضافه وزن را به مردم این کشور گوشزد کنند.

بنا به اظهارات دکتر والد البکر افرادی که مبتلا به چاقی هستند 10 سال کمتر از افراد لاغر عمر می‌کنند. همچنین این افراد در اثر ابتلا به چاقی دچار بیماری‌هایی چون کلسترول خون و دیابت می‌گردند که آنها را رنج خواهد داد.


این پزشک سعودی معتقد است که 40 درصد از مردم عربستان چاق هستند. وی در مقایسه‌ای میان مناطق مرفه نشین مرکزی و فقیرنشین جنوب عربستان به این نکته دست یافته است که افرادی که در جنوب عربستان زندگی می‌کنند به لحاظ سلامت بدنی در شرایط بهتری نسبت به مناطق مرفه‌نشین و پادشاهی عربستان قرار دارند.

والد البکر همچنین عنوان می‌کند: مطالعات نسان می‌دهد که زنان سعودی بیشتر از مردان سعودی به چاقی مبتلا هستند که این به دلیل عدم تحرک و تاثیرات هورمونی در بدن این زنان است. همچنین آمارهایی که در سال 2012 منتشر شدند نیز نشان دادند که مردم عربستان از نظر چاقی در سطح جهان در جایگاه سوم قرار دارند. این آمار نشان می‌دهد که مردم عربستان یکی از مردمان تنبل جهان هستند و نزدیک به 70 درصد از مردم این کشور غیرفعال و بی‌تحرک هستند.

بر اساس این آمار، مردم عربستان بعد از مردم کویت و آمریکا، جزو کم ‌تحرک‌ترین مردم جهان هستند. از سوی دیگر تحقیقات تحقیقات یکی دیگر از پزشکان سعودی، عاید القحطانی، نشان می‌دهد که شیوع چاقی نزد مردان بین 25-16 درصد و در میان زنان بین 43-17 درصد است.

همچنین تحقیقات عاید القحطانی نشان می‌دهد که شیوع چاقی در میان گروه سنی 59-50 سال رایج‌تر است. از سوی دیگر این تحقیقات نشان می‌دهند 30.7 درصد مردان و 28.4 درصد از زنان سعودی از اضافه وزن برخوردار هستند.

در کنار این یافته‌های علمی، یکی دیگر از یافته‌های جالب این پزشک سعودی این است که رابطه معنی‌داری میان مادران چاق و تحصیلات آنها وجود دارد. بر اساس تحقیقات به عمل آمده مادرانی که به چاقی مبتلا هستند و یا افزایش وزن دارند کودکان آنها نیز از تحصیلات کمی برخوردار هستند.

ترجمه از رضا رضایی

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد