گوناگون

رونمایی کره جنوبی از یک سلاح لیزری برای مقابله با پهپادهای کره شمالی+عکس

رونمایی کره جنوبی از یک سلاح لیزری برای مقابله با پهپادهای کره شمالی+عکس

در ۳۰ ژوئیه، سازمان تسلیحات دولتی کره جنوبی توانایی‌های سلاح لیزری جدید این کشور را که برای خنثی کردن پهپادهای کره شمالی طراحی شده است، به نمایش گذاشت.

به گزارش پارسینه؛ کره جنوبی برای اولین بار سامانه دفاعی پیشرفته خود را به نمایش درآورد. این رویداد در یک سایت اصلی آزمایش تسلیحات، در ۱۰۸ کیلومتری جنوب غربی سئول رخ داد. این رزمایش شامل سه شلیک آزمایشی مستقیم بود که در آن، سیستم تسلیحاتی با استفاده از یک پرتو انرژی هدایت‌شده نامرئی، اهداف خود را با موفقیت سرنگون کرد.

این سیستم توسط سه نفر در داخل اداره می‌شد و هیچ نور یا صدای قابل‌مشاهده‌ای منتشر نمی‌کرد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کارایی آن‌ها فوق‌العاده تهاجمی و موفق بوده است، چرا که پهپادهای DJI Phantom ۴ پس از اصابت لیزر به شکل بدی سقوط کردند.

152958

سلاح لیزری با تولید پرتو لیزر، با استفاده از فیبر نوری عمل می‌کند. پرتو، سطح هدف را تا دمای بیش از ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کند و به‌طور مؤثر اجزای داخلی را از کار می‌اندازد. در حالی که مقامات کره جنوبی از افشای مشخصات دقیق خودداری کردند، آن‌ها تأیید کردند که این سلاح دارای توان خروجی کمتر از ۱۰۰ کیلووات و برد زیر ۱۰ کیلومتر است.

این پیشرفت، کره جنوبی را در میان گروه منتخبی از کشورها که در حال پیشبرد استفاده عملیاتی از تسلیحات لیزری هستند، قرار خواهد داد. با استقرار این فناوری پیشرفته، کره جنوبی قصد دارد توانایی‌های دفاعی خود را به‌ویژه در مقابله با تهدید فزاینده ناشی از هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی افزایش دهد.

تمرکز کره جنوبی بر سلاح‌های لیزری

تمرکز سئول بر سیستم‌های تسلیحات لیزری، پاسخی استراتژیک به تهدید فزاینده پهپادهای کره شمالی است. در دسامبر ۲۰۲۲، حریم هوایی کره جنوبی توسط پنج پهپاد کره شمالی نقض شد. با وجود استقرار جت‌های جنگنده و بالگردها، کره جنوبی نتوانست هیچ یک از این پهپادها را ساقط کند. این حادثه بر نیاز فوری به دفاع هوایی قوی‌تر تأکید کرد.

بنابراین، سیستم سلاح لیزری جدید توسعه‌یافته به‌طور خاص برای مقابله مؤثر با تهدیدات هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده است. این سلاح که با نام Block-I شناخته می‌شود، به ازای هر واحد تقریباً ۲۰۰۰ وون کره جنوبی (۱٫۴۵ دلار) قیمت دارد و می‌تواند حملات دقیقی را علیه هواپیماهای کوچک بدون سرنشین انجام دهد.

در سطح جهانی، سلاح‌های لیزری توجه فزاینده‌ای را به خود جلب کرده‌اند. کشورهایی مانند اسرائیل، چین، روسیه، فرانسه، هند، ترکیه، ایران، کره جنوبی و ژاپن در حال سرمایه‌گذاری در برنامه‌های ملی برای توسعه تسلیحات با انرژی هدایت‌شده (DEWs) هستند.

 

منبع: ثریا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار