گوناگون

آمریکایی‌ها تلویزیون را به فراموشی می‌سپارند!

پارسینه: آمارها نشان می‌دهد تعداد تماشاگران تلویزیون در آمریکا شدیدا رو به کاهش است.

نتایج بررسی‌های انجام شده از سوی چند کمپانی تحقیقاتی از جمله «نیلسن» حاکی از آن است که نه تنها تعداد مخاطبان شبکه‌های پولی، بلکه مشترکان شبکه‌های تلویزیونی رایگان هم در آمریکا رو به کاهش است.


طی سال‌های اخیر بسیاری از مخاطبان شبکه‌های کابلی و ماهواره‌ای پولی از پرداخت سهم اشتراک بیش از 100 دلاری خود در ماه خودداری کرده و به دنبال کردن برنامه از طریق اینترنت و یا موبایل و تبلت‌های خود روی آورده‌اند.


کمپانی معروف «نیلسن» این گروه از بینندگان را «تلویزیون صفر» خواند و اعلام کرد، تعداد آن‌ها از سال 2007 که دو میلیون نفر بودند به پنج میلیون رسیده‌ است.



کاهش افرادی که در خانه‌ خود تلویزیون دارند، این روزها تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه‌های تولیدکنندگان تلویزیونی شده است که مکررا در مجامع و نشست‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


یکی از نتایج منفی این روند روی آوردن تولیدکنندگان به وب‌سایت‌ها و پایگاه‌های آنلاین برای تبلیغ محصولات‌شان است.



آمارها نشان می‌دهد سال گذشته تنها 46 هزار نفر به مشترکین شبکه‌های ویدیویی اضافه شده، درحالی که در همین دوره زمانی 974 هزار خانوار جدید شکل گرفت.


این تحقیق حاکیست، گروه «تلویزیون صفر» برای همیشه تلویزیون را از وسایل خانه‌ خود حذف کرده‌اند، سه چهارم دیگر تنها به صورت فیزیکی دستگاه تلویزیونی در منزل دارند.



جالب اینجاست که تعداد زیادی از آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر نه تنها دیگر مشترک شبکه‌های پولی نیستند، بلکه از ماهواره هم برای دریافت سیگنال‌های رایگان استفاده نمی‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد