گوناگون

قانونمند کردن پرواز پرنده‌های خودران

قانونمند کردن پرواز پرنده‌های خودران

پارسینه: در پی ایجاد اختلال در پرواز‌های فرودگاهی به دلیل عدم هماهنگی پرواز پهپادها، سناتور‌های آمریکایی در تلاش برای قانونمند کردن پرواز این پرنده‌های خودران هستند.

در پی ایجاد اختلال در پرواز‌های فرودگاهی به دلیل عدم هماهنگی پرواز پهپادها، سناتور‌های آمریکایی در تلاش برای قانونمند کردن پرواز این پرنده‌های خودران هستند.

ادوارد ماکری سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و جان تیون سناتور جمهوری خواه سن دیه گو از اداره فدرال هوانوردی این کشور خواسته‌اند، دستورالعمل‌هایی به منظور پرواز پهپاد‌ها وضع شود.

در ماه دسامبر یک هواپیمای بدون سرنشین منجر به اختلال صد‌ها پرواز در لندن شد و بار‌ها اختلالات مشابه این ماجرا در فرودگاه بین‌المللی دبی و فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک رخ داده است.

سناتور‌ها می‌گویند با تکمیل این دستورالعمل شناسایی پهپاد‌ها با سرعت بیشتری رخ می‌دهد و می‌توان با فعالیت غیرقانونی این پهپاد‌ها برخورد کرد؛ ضمن اینکه استفاده تجاری از این پهپاد‌ها نیز در حال گسترش است و اگر قانونی برای پرواز آن‌ها تصویب نشود باید منتظر اختلالات بیشتری بود.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد