گوناگون

نحوه نفوذ بمب سنگرشکن اسرائیل به مقر حزب‌الله+فیلم

نحوه نفوذ بمب سنگرشکن اسرائیل به مقر حزب‌الله+فیلم

عملیات رژیم اسرائیل در حمله روز جمعه به مقر فرماندهان حزب‌الله لبنان در ضاحیه بیروت با استفاده از بمب‌های سنگرشکنی انجام شد که قادرند بر مقاومت بتنی غلبه کنند و پس از عبور از لایه‌های بتنی منفجر شوند.

به گزارش پارسینه به نقل از همشهری آنلاین، مهمات حمله مستقیم مشترک (JDAM) که بمب‌های سقوط آزاد را به مهمات هوشمند دقیق تبدیل می‌کند یک واحد کنترل هدایت با سیستم موقعیت‌یابی جهانی است. مفهوم مشترک در این بمب‌ها به معنای برنامه مشترک نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده در استفاده از این بمب‌هاست. یک مدل از این بمب‌ها در عملیات روز جمعه منجر به شهادت سیدحسن نصرالله و تعداد زیادی از دیگر مقامات ارشد حزب‌الله لبنان شد.

ویدئوی زیر نحوه نفوذ بمب‌های خانواده حمله مستقیم مشترک را به نمایش می‌گذارد.

در این فیلم آزمایشی بمب سنگرشکن آمریکایی قبل از انفجار از میان پناهگاه‌های بتنی و سایر سازه‌های سخت عبور می‌کند. بمب مورد استفاده در این آزمایش سرجنگی ۲۴۰ کیلوگرمی دارد و بدنه آن از جنس فولاد است و داخلش از ماده تریتونال که ترکیبی از پودر آلومینیوم و تی‌ان‌تنی است پر شده است.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد