گوناگون

فوت مرد چینی پس از کشیدن۲۳ و کاشت ۱۲ دندان در یک جلسه

فوت مرد چینی پس از کشیدن۲۳ و کاشت ۱۲ دندان در یک جلسه

مرگ ناگهانی یک مرد چینی، ۱۳ روز پس از یک عمل جراحی دندان‌پزشکی گسترده که در آن ۲۳ دندان کشیده شد و ۱۲ ایمپلنت به صورت همزمان کاشته شد، باعث شوک در این کشور شده است.

به گزارش خبرفوری این حادثه توسط دختر مرد فوت شده، با نام خانوادگی شو، از استان ژجیانگ، در یک پست آنلاین در تاریخ ۲ سپتامبر فاش شد. او توضیح داد که پدرش، با نام خانوادگی هوانگ، که سن او مشخص نشده، این عمل گسترده را در بیمارستان دندان‌پزشکی یانگ‌کانگ دوی در تاریخ ۱۴ اوت انجام داده است.

طبق فرم رضایت‌نامه‌ای که هوانگ امضا کرده بود، جراح با استفاده از روش “بازسازی فوری” عمل را انجام داده بود. در این روش، ۲۳ دندان در یک جلسه کشیده و ۱۲ ایمپلنت جایگزین شده بودند. جراح این عمل، که با نام خانوادگی یوان شناخته می‌شود، پنج سال تجربه دارد و در زمینه درمان کانال ریشه، کشیدن دندان عقل نهفته و پروتزهای کامل تخصص دارد.

پس از انجام این عمل، هوانگ به مدت ۱۳ روز درد شدیدی را تحمل کرد. نهایتاً، در ۲۸ اوت به دلیل ایست قلبی ناگهانی جان خود را از دست داد.

دختر او، شو، در این باره گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم پدرم اینقدر زود از دنیا برود. او حتی فرصت نشد که ماشین جدیدی را که برایش خریدیم براند.»

در پی این اتفاق، اداره بهداشت شهرداری یانگ‌کانگ در تاریخ ۳ سپتامبر اعلام کرد که: «از آنجا که بین کشیدن دندان‌ها و مرگ ۱۳ روز فاصله بوده، ما هنوز در حال بررسی علت دقیق این حادثه هستیم.»

یکی از کارکنان کلینیک نیز در تاریخ ۶ سپتامبر به خبرنگاران گفت: «ما در حال حاضر به این موضوع پاسخی نمی‌دهیم زیرا این موضوع به وکیل ما سپرده شده است. اگر اطلاعات جدیدی باشد، بیانیه‌ای صادر خواهیم کرد. با این حال، تحقیقات همچنان در جریان است.»

شیانگ گولین، مدیر مرکز پزشکی دندان‌پزشکی در بیمارستان عشق جهانی ووهان، به جیمو نیوز گفت که هیچ دستورالعمل رسمی برای تعداد دندان‌هایی که می‌توان در یک جلسه کشید وجود ندارد، اما معمولاً حداکثر تعداد ۱۰ دندان است. او اضافه کرد: «کشیدن ۲۳ دندان تعداد زیادی است و به کلینیک و دندان‌پزشکی با صلاحیت و تجربه کافی نیاز دارد. همچنین ضروری است که توان فیزیکی بیمار برای تحمل چنین عمل گسترده‌ای در نظر گرفته شود.»

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد