گوناگون

اطلاعات کامل درمورد پارک امیرگان استانبول

اطلاعات کامل درمورد پارک امیرگان استانبول

گل‌کاری‌های جذاب و فضاسازی خاص این پارک، منظره‌ای فوق‌العاده زیبا برای آن به‌وجود آورده و برگزاری جشنواره‌های مختلف به اهمیت آن افزوده است.

بخشی از جاذبه‌های هر شهری را فضای سبز و طبیعت آن تشکیل می‌دهد. در شهر استانبول هم پارک‌ها و جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارند که بعضی از آن‌ها به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. ازجمله این پارک‌ها می‌توان به پارک امیرگان اشاره کرد. گل‌کاری‌های جذاب و فضاسازی خاص این پارک، منظره‌ای فوق‌العاده زیبا برای آن به‌وجود آورده و برگزاری جشنواره‌های مختلف به اهمیت آن افزوده است. این پارک که جزو مناطق پرطرف‌دار استانبول ازنظر گردشگران نیز هست، در حومه شهر قرار دارد و برای بازدید از آن انتخاب هتل هایی مانند هتل لو میراژ استانبول که دسترسی مناسبی به خطوط خارج شهر دارند، توصیه می‌شود. در ادامه، با این پارک زیبا بیشتر آشنا می‌شوید.

تاریخچه پارک امیرگان

پارک امیرگان، جاذبه‌ای طبیعی به وسعت 470 هزار مترمربع در استانبول است که ساخت آن به اواسط قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد. این پارک پوشیده از درختان سرو، در آن زمان پارک فریدون بیگ یا فریدون بی‌نام داشت. بعد از آن، در قرن هفدهم این پارک توسط سلطان‌مراد چهارم عثمانی به‌عنوان هدیه به یکی از سرداران ایرانی صفویه یعنی امیرگونه خان داده شد و از همان زمان نام آن به امیرگان که از امیرگونه گرفته شده بود، تغییر کرد.

طی این سال‌ها بارها مالکان این پارک تغییر کرده‌اند، اما هنوز هم نام امیرگان بر روی آن باقی مانده و مردم محلی و گردشگران آن را به همین نام می‌شناسند. این پارک به‌دلیل وسعت و پوشش گیاهی، یکی از مهم‌ترین پارک‌های استانبول در ترکیه محسوب می‌شود و ازنظر گردشگری در این شهر نیز اهمیت زیادی دارد.

طبیعت و پوشش گیاهی پارک امیرگان

پارک امیرگان در نزدیکی ساحل بسفر قرار دارد و این موضوع هم باعث ایجاد آب‌وهوایی خوب برای پارک شده و هم منظره‌ای دیدنی را برای آن به‌وجود می‌آورد. این پارک را با نام پارک لاله‌ها یا بهشت لاله‌ها نیز می‌شناسند. در دهه 1960، باغی صرفا برای گل‌های لاله در این پارک افتتاح شد که در آن انواع گونه‌های این گل در رنگ‌های جذاب پرورش داده می‌شدند.

لاله‌های رنگی امیرگان که منظره‌ای خاص و تماشایی برای این پارک ایجاد کرده‌اند، توجه مردم از سرتاسر دنیا را به خود جلب کرده‌اند. این پارک زیبا که چیزی حدود 120 گونه مختلف لاله در آن نگهداری می‌شود، یکی از زیباترین لوکیشن‌های عکاسی استانبول نیز محسوب شده و حتی مردم محلی برای عکاسی عروسی خود به آن مراجعه می‌کنند.

گل‌های لاله تنها بخشی از پوشش گیاهی این پارک هستند. در دیگر بخش‌ها، می‌توان گونه‌های گیاهی دیگر مانند درختان صنوبر، بید، سرو و ... را نیز مشاهده کرد. در کنار پوشش گیاهی زیبا، فضاسازی‌هایی که با المان‌های طبیعی مانند فواره و آب‌نما، دریاچه و ... انجام شده نیز زیبایی این پارک را دوچندان کرده‌اند.

جشنواره‌های پارک امیرگان

پارک امیرگان به‌دلیل موقعیت مناسب، آب‌وهوای خوب و وسعت زیاد، محل برگزاری جشنواره‌های بسیاری است که بعضی از آن‌ها قدمتی طولانی دارند. یکی از جشنواره‌هایی که از سال 2005 در این پارک برگزار می‌شده است، جشنواره بین‌المللی گل‌های لاله است. یکی از دلایل اهمیت این گل در ترکیه، تاجایی‌که جشنواره مخصوص آن نیز در این کشور برگزار می‌شود، ارزش گل لاله برای امپراطوری عثمانی بود و از همان زمان این گل جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ترکی داشته است.

این جشنواره همه‌ساله در ماه آوریل برگزار می‌شود و درصورتی‌که از اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت مسافر استانبول باشید، شانس شرکت در آن و لذت‌بردن از زیبایی‌های شهر به‌لطف برگزاری این جشنواره را خواهید داشت. در این جشنواره، چیزی حدود 3.5 میلیون شاخه گل کاشته شده و تمام نقاط مهم شهر مانند خیابان استقلال یا میدان تکسیم با گل‌های زیبا آراسته می‌شوند.

ساعت و قوانین بازدید از پارک امیرگان

پارک امیرگان، یکی از پارک‌های عمومی استانبول است و همه‌روزه از ساعت 7 صبح تا 10:30 شب امکان بازدید از آن وجود دارد. باتوجه‌به موقعیت مکانی خوب پارک، دسترسی به آن بسیار راحت بوده و با انواع وسایل نقلیه می‌توانید به پارک مراجعه کنید؛ به‌خصوص اگر در هتل هایی مانند هتل لو میراژ استانبول اقامت داشته باشید. بازدید از این پارک هزینه‌ای نداشته و کاملا رایگان است؛ بااین‌حال، هنگام مراجعه به آن پول نقد همراه داشته باشید، زیرا در اطراف پارک کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که برای میل‌کردن غذا در آن‌ها وسوسه خواهید شد.

توصیه می‌کنیم ضمن گردش در پارک از عمارت‌های دیدنی واقع در آن مانند عمارت اسماعیل‌پاشا، عمارت زرد و عمارت صورتی که هر کدام به کسب‌وکاری اختصاص داشته و در بخشی از پارک قرار دارند هم دیدن کنید. معماری زیبای این عمارت‌ها و منظره آن‌ها با پس‌زمینه پوشش گیاهی پارک، لوکیشنی فوق‌العاده برای عکاسی محسوب می‌شود.

پارک امیرگان، قطعه‌ای از بهشت در استانبول

پارک امیرگان یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر استانبول و یکی از زیباترین دیدنی‌های این شهر است. با ورود به این پارک ،گویی در بهشت قدم گذاشته‌اید. در کنار مشاهده گل‌ها و پوشش گیاهی زیبای این پارک می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌ها مراجعه کرده و یک وعده غذایی لذیذ را در کنار طبیعت زیبا و هوای پاکیزه این منطقه نوش جان کنید؛ همچنین، می‌توانید از جاذبه‌های نزدیک به این پارک دیدن کرده و سفر خود را به‌یادماندنی‌تر کنید. برای بازدید از این پارک زیبا انتخاب هتل هایی مانند هتل لو میراژ استانبول که دسترسی راحتی به مناطق اطراف شهر دارند، مناسب است.

امکان رزرو این هتل و دیگر هتل های استانبول از فلای تودی وجود دارد. برای رزرو هتل ارزان استانبول در فلای تودی تنها باید زمان اقامت خود را مشخص کنید و از میان اتاق‌های موجود و دارای ظرفیت، یکی را انتخاب کرده و هزینه اقامت را پرداخت کنید. پس از رزرو هتل، می‌توانید بلیط هواپیما استانبول را نیز از همین سایت خریداری کنید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد