گوناگون

نقش تحصیلات بر آلزایمر

پارسینه: طبق مطالعه اخیر محققان، تحصیل در دوره سالمندی به دور ماندن افراد مسن از دمانس و زوال عقل کمک می‌کند.

به گزارش مهر، محققان معتقدند فعالیت تحریک‌کننده ذهنی باعث تقویت عملکرد مغز می‌شود. به گفته محققان، رفتن به دانشگاه موجب تقویت عملکردهای ذهنی نظیر حافظه، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی می‌شود.

یافته‌های پژوهشگران استرالیایی نشان می‌دهد داشتن سبک زندگی سالم نظیر ورزش کردن، بازی‌های فکری و زندگی اجتماعی فعال به روند زوال شناختی مغز ناشی از افزایش سن کمک می‌کند. مگان لنهان، سرپرست تیم مطالعه از دانشگاه تاسمانیا در استرالیا، در این باره می‌گوید: «یافته‌های مطالعه ما بسیار جالب است، چراکه اثبات می‌کند هیچ وقت برای به حداکثر رساندن قابلیت شناختی مغز دیر نیست.»

در این مطالعه بیش از ۳۵۰ فرد بزرگسال سالم و بدون دمانس در رده سنی بین ۵۰ تا ۷۹ سال حضور داشتند. آنها قبل از گذراندن یک سال دانشگاهی در دانشگاه تاسمانیا، چندین تست مربوط به فکر و حافظه را انجام دادند. سپس محققان این دانشجویان مسن را به مدت ۳ سال تحت نظر داشتند و هر ساله از آنها تست به عمل می‌آوردند.
تا پایان مطالعه، ۹۲ درصد شرکت کنندگانی که در کالج ثبت‌نام کرده بودند شاهد افزایش عملکرد مغزشان نظیر حافظه و برنامه‌ریزی بودند. تنها ۵۶ درصد از افراد گروه کنترل که در هیچ دوره دانشگاهی شرکت نکرده بودند، عملکرد مغزی‌شان تقویت شده بود. البته طبق این مطالعه، ۸ درصد باقیمانده از گروه شرکت‌کنندگان دانشگاهی در مقایسه با ۴۴ درصد حاضر در گروه کنترل، قدرت فکری‌شان را حفظ کرده بودند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد