گوناگون

ایران بر جایگاه نخست اثرگذاری علمی خاورمیانه تکیه زد

ایران بر جایگاه نخست اثرگذاری علمی خاورمیانه تکیه زد

پارسینه: پایگاه اینترنتی SJR تازه‌ترین رتبه‌بندی کشورهای خاورمیانه را در اثرگذاری علمی منتشر کرده است که در این بین نام ایران در صدر فهرست دیده می‌شود.

پایگاه اینترنتی SJR با انتشار تازه‌ترین رتبه‌بندی کشور‌های خاورمیانه در سال ۲۰۱۷، اعلام کرده است که کشور ایران با ارائه ۵۴ هزار و ۳۸۸ مدرک علمی در صدر کشور‌های خاورمیانه در زمینه اثرگذاری علمی قرار گرفته است.

این پایگاه مدارک علمی قابل قبول کشور ایران را ۵۱ هزار و ۶۱۴ مدرک و تعداد استناد‌ها به ایران را ۲۸ هزار و ۸۱۳ استناد اعلام کرده است.

بر اساس گزارش این پایگاه، کشور‌های ترکیه، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، مصر و امارات متحده عربی به ترتیب با ارائه ۴۲ هزار و ۴۰۵، ۲۰ هزار و ۶۴۴، ۲۰ هزار و ۳۹۱، ۱۸ هزار و ۳۰ و پنج هزار و ۹۱۴ مدرک علمی رتبه‌های دوم تا ششم را بعد از ایران به خود اختصاص دادند.

همچنین کشور‌های عراق، قطر، اردن، لبنان و عمان به ترتیب با ارائه سه هزار و ۹۰۲، سه هزار و ۵۶۴، سه هزار و ۲۲۸، دو هزار و ۹۱۲ و یک هزار و ۶۶۷ مدرک علمی در رتبه‌های هفتم تا یازدهم قرار دارند.

بر اساس این گزارش رتبه‌های ۱۲ تا ۱۶ این رتبه‌بندی نیز متعلق به کشور‌ها کویت، فلسطین، بحرین، یمن و سوریه به ترتیب با ارائه یک هزار و ۵۸۰، ۷۴۰، ۵۰۳، ۴۵۱ و ۴۲۳ مدرک علمی است.

SJR یک پورتال عمومی شامل مجلات و شاخص‌های علمی کشور است که از اطلاعات موجود در پایگاه داده اسکوپوس گرفته شده است، از این شاخص‌ها می‌توان برای ارزیابی و آنالیز دامنه‌های علمی استفاده کرد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد