گوناگون

ارتباط مستقیم نوشابه گازدار با مرگ‌های زودرس

ارتباط مستقیم نوشابه گازدار با مرگ‌های زودرس

محققان ایرلندی می‌گویند مصرف نوشابه‌های گازدار خطر بسیار بیشتری از هشدارهایی دارد که قبلاً توسط مراکز و محققان دیگر صادر شده است.

پارسینه: طبق مطالعات اخیر محققان ایرلندی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوبلین که نتایج آن در مجله پزشکی JAMA منتشر شده است، مضرات نوشابه بیشتر و شدیدتر از تحقیقات قبلی مشابه کشف شده است. محققان ایرلندی می‌گویند مصرف نوشابه‌های گازدار خطر بسیار بیشتری از هشدارهایی دارد که قبلاً توسط مراکز و محققان دیگر صادر شده است.  

طبق یافته محققان ایرلندی گفته می‌شود که مصرف منظم و روزانه نوشابه‌های گازدار با میزان مرگ و میر زودرس ارتباط مستقیم دارد.

در مطالعه دانشگاه ایرلندی روی بیش از 450هزار نفر از شهروندان 10 کشور اروپایی محققان دریافتند که مصرف روزانه انواع نوشابه‌ها با میزان کاهش سن مرگ رابطه مستقیم دارد. موضوع نوشابه‌های رژیمی در این تحقیق نیز تکرار شد و محققان ایرلندی هم به این نتیجه رسیدند که نوشابه‌های رژیمی خطر بیشتری از انواع معمولی دارند.

به گفته محققان دانشگاه دوبلین، نوشابه‌های رژیمی با قندهای مصنوعی هرچند کالری کمی دارند ولی پیامدهای فیزیولوژیکی و سلامتی آنها تا حد زیادی شدیدتر است.  

در این مطالعه نتیجه گرفته شد که مصرف کنندگان نوشابه های گازدار بالا شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری داشتند و همچنین احتمال بیشتری داشت که در حال حاضر سیگاری باشند.

در این تحقیق پیشنهاد شده است که در صورت نیاز به نوشابه‌ها مصرف این مواد را به یک بار در ماه کاهش داده شود.

 

منبع: اطلاعات

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار