گوناگون

نیویورک تایمز و فایننشال تایمز خبر دادند؛

ایران به دنبال حمله مستقیم به اسرائیل، غرب در تلاش برای آرام کردن ایران

ایران به دنبال حمله مستقیم به اسرائیل، غرب در تلاش برای آرام کردن ایران

در حالی که منابع آگاه ایرانی گفته اند که رهبر انقلاب دستور حمله مستقیم به اسرائیل را صادر کرده است، دیپلمات های غربی تلاش برای متقاعد کردن ایران به پاسخ ندادن را آغاز کرده اند.

به گزارش «پارسینه»، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از «سه منبع ایرانی» مدعی شد که آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب، دستور داده که ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران با «حمله مستقیم به اسرائیل» تلافی شود.

این روزنامه آمریکایی هویت منابع ایرانی را آشکار نکرده، اما مدعی شده است که آنها از نیروهای سپاه پاسداران بوده اند.

این گزارش از قول منابع خود نوشته است که هدف تهران «حملات ترکیبی با پهپاد و موشک به اهداف نظامی در نزدیکی تل‌آویو و حیفا است و از وارد کردن آسیب به اهداف غیرنظامی خودداری خواهد کرد.»

به ادعای نیویورک تایمز، ایران در حال بررسی این موضوع است که همزمان با حمله مستقیم از خاک خود به اسرائیل، حملات از نقاط دیگری همچون یمن، سوریه و عراق هم انجام شود.

تلاش غربی ها برای خویشتنداری ایران

در حالی که عزم ایران برای خونخواهی اسماعل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، جدی است، یکی روزنامه انگلیسی گزارش داد که دیپلمات‌های امریکایی و اروپایی برای جلوگیری از جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه درگیر گفتگوهای فوری هستند.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مقامات سیاسی گزارش داد: «این مذاکرات بر متقاعد کردن تهران به عدم پاسخگویی به ترور هنیه یا انجام یک اقدام نمادین متمرکز بوده است.»

این روزنامه انگلیسی به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت همه در حال فشار آوردن بر تهران هستند تا پاسخی ندهد و اوضاع را مهار کند.

این منبع به نقل از مقامات امریکایی افزود: «آنها همچنان برای کنترل اوضاع تلاش می کنند و هیچ کس به دنبال این نیست که یک فاجعه منطقه ای رخ دهد ضمن آنکه امیدها برای دستیابی به آتش بس دائمی در غزه همچنان زنده است.»

منابع آگاه در گفتگو با فایننشال تایمز تاکید کردند که آینده درگیری ها در منطقه ممکن است بیش از محاسبات اسرائیل به محاسبات ایران بستگی داشته باشد.

بامداد دیروز، چهارشنبه 10 مرداد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور مسعود پزشکیان در ایران حضور داشت، به وسیله پرتابه ای که به محل اقامتش اصابت کرد به شهادت رسید. در این حمله تروریستی یکی از محافظین هنیه نیز شهید شد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار