گوناگون

دولت دهم از نظر کارآمدی در خاورمیانه از آخر سوم شد

پارسینه: بانک جهانی با معرفی شاخصی به نام شاخص کارآمدی دولت به مقایسه ۱۲ دولت خاورمیانه از این نظر بر اساس اطلاعات سال ۲۰۱۱ پرداخت و اعلام کرد: دولت دهم از نظر کارآمدی در این منطقه پس از عراق و یمن از آخر سوم شده است.

بانک جهانی در گزارشی با معرفی شاخصی به نام شاخص کارآمدی دولت به مقایسه 12 کشور خاورمیانه از این نظر پرداخته است.

نمره هر دولت در شاخص کارآمدی بر اساس اطلاعات سال 2011 تهیه شده است. این شاخص ارقامی از صفر تا 100 را دربرمی گیرد که هر چه نمره دولتی بیشتر باشد دلالت بر کارآمدی بیشتر آن دولت در مقایسه با سایر دولت های خاورمیانه دارد.

نمره هر دولت در شاخص کارآمدی برپایه نظرسنجی های انجام شده از صاحبان شرکت ها، شهروندان و کارشناسان محاسبه شده است.

بر اساس گزارش بانک جهانی،‌ امارات در میان 12 کشور خاورمیانه بالاترین نمره از نظر شاخص کارآمدی دولت در سال 2011 را کسب کرده است. نمره امارات در این شاخص 77.7 اعلام شده است.

دولت دهم احمدی نژاد نمره 38.9 در شاخص کارآمدی را بدست آورده و در بین 12 کشور خاورمیانه رتبه بهتر از 10 را کسب نکرده است. تنها دو کشور عراق و یمن وضعیت بدتری نسبت به ایران از نظر کارآمدی دولت داشته اند. دولت عراق با نمره 10.4 از نظر کارآمدی رتبه آخر در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و یمن با نمره 11.8 بالاتر از عراق و یک پله پایین تر از ایران قرار گرفته است.

دولت های قطر(با نمره 75.8)،‌ بحرین(با نمره 71.1)، عمان(با نمره 65.9)، اردن(با نمره 57.3)،‌ کویت(با نمره 53.1)،‌ لبنان(با نمره 43.6)، عربستان(با نمره 40.8)، و سوریه(با نمره 39.3) نیز از نظر کارآمدی رتبه های دوم تا مهم خاورمیانه را به خود اختصاص داده اند.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد