گوناگون

رئیس جمهور گلستان را ترک کرد

پارسینه: محممود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان استان گلستان را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیس جمهور کشورمان که صبح دوشنبه برای افتتاح سه طرح عمرانی به گلستان سفر کرده بود، دقایقی قبل و پس از افتتاح متمرکز طرح ها در اینچه برون راهی تهران شد.

پروژه فراملی راه آهن گرگان - اینچه برون از جمله طرحهایی بود که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و با بهره برداري از اين خط آهن، اتصال ريلي کشورهاي آسياي ميانه (کشورهاي حاشيه درياي خزر و CIS ) به آبهاي درياي عمان و خليج فارس از طريق جمهوري اسلامي ايران و در نهايت به کشورهاي آسياي شرقي و جنوب شرقي فراهم شده است.

جابه جايي چهار هزار مسافر و ترانزيت يک ميليون تن کالا از شمال به جنوب کشور و انتقال آنها به کشورهاي آسياي ميانه (GIS) و کشورهاي آسياي شرقي و جنوب شرقي از اهداف ديگر اجراي اين پروژه است

طول اين خط در سه كشور ايران، ترکمنستان و قزاقستان حدود 960 کيلومتر است که 80 کيلومتر آن در خاک ايران واقع شده و با ايستگاه هاي مجاور به 110 کيلومتر مي رسد.

قرارداد اجرايي اين خط آهن در 24 اسفند 90 به صورت APC به قرارگاه خاتم الانبيا واگذار و از فروردين سال گذشته عمليات اجرايي آن آغاز شد.

مسير راه اهن اينچه برون به گرگان داراي يک دستگاه پل، 4 تقاطع غيرهمسطح و 4 ايستگاه اصلي و فرعي است و براي بهره برداري آن يکهزار و 300 ميليارد ريال اعتبار صرف شده است.

سد کبودوال نیز از دیگر طرحهایی بود که در سفر نیم روزه رئیس جمهور به گلستان مورد بهره برداری قرار گرفت و اين سد، مخزني به حجم مفيد 17 ميليون متر مکعب، طول تاج 1372 متر و قابليت تنظيم ساليانه حدود 50 ميليون مترمکعب آب دارد و اعتبار صرف شده براي اين پروژه نيز حدود 510 ميليارد ريال است.

تامين آب صنعت شهرستان علي آباد کتول، آبياري اراضي کشاورزي به مساحت حدود 10 هزار هکتار، کنترل سيلاب، ايجاد تاسيسات تفريحي و گردشگري در حاشيه سد و ايجاد اشتغال مستقيم براي 300 نفر و اشتغال غير مستقيم براي چهار هزار نفر در منطقه از اهداف ساخت اين سد است.

همچنین 14 هزار و 130 واحد مسکن مهر به طور متمرکز در سايت شهر سرخنکلاته در غرب اين استان به بهره برداري رسيد، اين واحدها در شهرهاي بيشتر و کمتر از 25 هزار نفر جمعيت اين استان واقع شده اند.

از اين تعداد، يکهزار و 156 واحد مسکن مهر دولتي، هشت هزار و 195 واحد خودمالکي و سه هزار و 234 واحد بافت فرسوده در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت به بهره برداري رسيد.

در شهرهاي کمتر از 25 هزار نفر نيز 524 واحد دولتي، يکهزار و پنج واحد خودمالکي و 16 واحد بافت فرسوده بهره برداري شدند.

تعداد واحدهاي سايت شهر سرخنکلاته 256 واحد با زيربناي 20 هزار و 480 متر مربع است که در 128بلوک دو واحدي و در دو طبقه با اسکلت فلزي ساخته شده است. مبلغ تسهيلات اعطايي به واحدهاي مسکن مهر شهر سرخنکلاته 25 ميليون تومان و سهم آورده متقاضي هفت ميليون و 800 هزار و هشت ميليون و 800 هزار تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد