گوناگون

مطالبات نمایندگان از وزیر بهداشت حسن روحانی چه بود؟

پارسینه: سیدحسن هاشمی، با ۲۶۰ رای موافق، توانست وزیر بهداشت دولت یازدهم شود. اما او مخالفانی هم داشت.

سیدحسن هاشمی، با ۲۶۰ رای موافق، توانست وزیر بهداشت دولت یازدهم شود. اما او مخالفانی هم داشت.

البته ۱۷۵ نماینده مجلس برای موافقت با هاشمی ثبت نام کرده بودند. اما مخالفان نیز دلایل خاص خود را داشتند. در جدول زیر دلایل مخالفت نمایندگان و پاسخ های حسن هاشمی را بخوانید؛

نام نماینده

موضوع انتقاد

اظهار نظر

پاسخ هاشمی

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود

بها ندادن به بخش دولتی خدمات درمانی

شما اعلام کرده‌اید اطلاعی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نداشتید و مجلس را اینگونه نمی‌شناختید، آیا با این وضعیت می‌توانید با کمیسیون تخصصی خود کار کنید؟ موضوع درمان در بخش دولتی قابل دوام نیست و نتوانسته خدمات در شأن مردم مهیا کند. جنابعالی که مبشر بخش خصوصی هستید، چگونه می‌خواهید به بخش دولتی بها دهید و برنامه شما برای بخش دولتی چیست.

رشد اعتبارات واقعی وزارتخانه در برنامه مصوب از اعتبارات سال 92، پنج درصد کاهش یافته و اگر به نرخ تورم و 6 هزار میلیارد کسری بودجه 3 هزار و 500 میلیارد بدهی و با 1500 میلیارد بدهی بیمه‌ها به این وزارتخانه را در نظر بگیریم، شرایطی ایجاد شده است که بیمارستان‌های دولتی و اقصی‌نقاط کشور با مشکل روبرو شده‌اند و مدیریت آنها به سادگی نیست.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود

وضعیت پزشکان عمومی و عدم وجود پزشکان در مناطق محروم

امروز حقوق یک پزشک عمومی از یک کارمند کمتر است. این باعث شده است که پزشکان عزیز عمومی از ارائه خدمت در حوزه‌های روستایی خود مهاجرت کنند. امروز بیشتر مراکز درمانی روستایی خالی است. بخش مغفول مانده پزشک خانواده نیز ادامه دارد. بیمه سلامت حدود 5 الی 6 میلیون نفر فاقد هرگونه بیمه درمانی در کشور می‌باشند و چگونه باید برای آنها تعیین تکلیف کرد.

یکی دیگر از برنامه‌ها تامین نیروهای انسانی مناطق محروم از طرف افراد بومی آن مناطق است که باید برنامه‌ریزی شود تا آنها بتوانند کف نمره ورودی را به دست بیاورند و مشکل آن مناطق برطرف شود.برنامه دیگر بازسازی و نوسازی شبکه‌های درمانی کشور است که از دوره وزارت آقای مرندی باقی مانده و این شبکه‌های پیر و فرسوده باید ترمیم و جوان‌سازی شود/ بنده اهل این نیستم که بخواهم به جامعه پزشکی پرخاش کنم و این با روحیه اعتدالی ما و همچنین سیاست‌های دولت سازگار نیست. بخش عمده‌ای از جامعه پزشکی کشور در خدمت به مردم هستند. ما تعداد 175 انجمن تخصصی در کشور داریم و در مراجعاتی که عزیزان بسیج به پزشکان داشتند، 70 درصد اعلام کردند که برای خدمت به مناطق محروم بدون منت و رایگان خدمات و امکانات بدهند و نباید خود را از آنها محروم کنیم.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه

حمایت از مستضعفین

همکاران عزیز به خاطر اهمیت بهداشت و درمان به حرف‌های من گوش کنید. اگر وزیر مستضعفان بود اینقدر حمایت می‌کردید که الان به خاطر پولش حمایت می‌کنید؟

استقرار گام به گام پزشک خانواده و نظام ارجاع پس از آسیب‌شناسی کارشناسان است، چرا که با اصرار بر سرعت باعث شده کیفیت این طرح صدمه ببیند. در صورتیکه برای اجرای پزشک خانواده به 10 یا 15 سال زمان نیاز داریم و این در حالی است که برای اجرای این طرح در 2 سال برنامه‌ریزی شده بود.

محمدحسن آصفری نماینده اراک

بی توجهی به مشکلات بخش دارو

در حال حاضر همه می‌دانند که بیماران خاص با چه هزینه‌ای پول دارو و درمان را تهیه می‌کنند و امروز بیماران خاص برای تهیه یک آمپول مبالغ زیادی را هزینه می‌کنند، قیمت بعضی از این دارو‌ها با یک عمر حقوق کارمندی ما برابری می‌کند. در سال گذشته نیز نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو تصویب شد، اما سوال این است که آیا اجرایی شد؟

استفاده از راهکارهای قانونی برنامه پنجم به منظور پیگیری و تامین منابع مالی مورد نیاز، تشکیل ستاد مدیریت بحران دارو و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به منظور رفع مشکلات نقدینگی و تسهیل فرآیندهای قانونی است که با رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس جمهور صحبت شده و قرار است به سرعت مشکلات داوریی رفع شود.

محمدحسن آصفری نماینده اراک

دوشغله ها در نظام خدمات درمانی و تعرفه بالای خدمات درمانی

در بحث دو شغله‌ها واقعیت این است زمانی که به یک بیمارستان دولتی مراجعه می‌کنیم، دکتر آن بیمارستان مطلب خصوصی دارد و باید به این مشکلات توجه شود.

تعرفه‌ها و پدیده شوم تعرفه‌های غیر واقعی ارقامی است که ممکن است و جزو الزامات قانونی است که باید تعرفه خدمات را واقعی کنیم البته نه به این دلیل بلکه به دلیل ارتقاء خدمات در بخش دولتی و امیدوارم همه این بخش‌ها از حمایت نمایندگان برخوردار باشد.


منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد