گوناگون

ارتش سوریه کوهستان راهبردی قلمون را محاصره کرد

پارسینه: نیروهای دولتی این کشور موفق به محاصره کردن یک شهرک مهم در کوهستان های قلمون شده اند که تروریست ها از آن به عنوان مسیر تدارکاتی و پشتیبانی برای تردد به لبنان استفاده می کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، منطقه قلمون همچنین دمشق پایتخت سوریه را به مواضع نیروهای دولتی در امتداد سواحل این کشور در دریای مدیترانه وصل می کند.

تصاویر ویدیویی که کنشگران منتشر کرده اند، نشاندهنده حمله توپخانه ارتش به مواضع تروریست ها در شهر قاره است که در حاشیه یک بزرگراه و در فاصله تقریباً 50 کیلومتری شمال دمشق قرار داد.

در همین حال، سازمان ملل متحد اعلام کرده است؛ با نزدیک شدن نیروهای دولتی به قاره، حدود یکهزار خانواده از این شهرک در روز شنبه عازم مرزهای لنبان شده اند.

اما ˈدانا سلیمانˈ سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: در روز یکشنبه هیچ خانواده سوری از مرز وارد لبنان نشده که ممکن است نتیجه جلوگیری نیروهای ارتش از عبور افراد از میان پاسگاه های ایست و بازرسی باشد که ارتش در اطراف قاره مستقر کرده است.

پیشروی نیروهای دولتی در منطقه قلمون آخرین مورد از چند عملیات نیروهای ارتش در بخش های مختلف سوریه به شمار می رود که نیروهای مخالف را در موضع دفاعی قرار داده است.

در همین حال، خبرگزاری رسمی سوریه ˈساناˈ گزارش داد: نیروهای مسلح این کشور در ادامه پیشروی از جنوب شرقی به سوی شهر حلب در شمال این کشور که در اشغال تروریست هاست، موفق به مسلط شدن بر بخش های بیشتری شده اند.

همچین تصاویر ویدیویی که کنشگران منتشر کرده اند، نشان می دهد که تروریست ها به رغم تحمل تلفات و خسارت های گسترده، به حمله به پایگاه 80 نزدیک فرودگاه حلب ادامه می دهند که ارتش در هفته گذشته آن را از چنگ تروریست ها آزاد کرده است.

ارسال نظر

  • حقدوست

    نقشه وضعیت فعلی جنگ و مناطق تحت اداره ی معارضان و اسد رو اگه می تونین منتشر کنید.

  • سلمان

    امریکا در چه فکریه سوریه پر از بسیجیه

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد