گوناگون

آمادگی ایران برای اجرای طرح های ارتباطی در افغانستان

پارسینه: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران آماده گسترش روابط و اجرای طرحهای ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان و صدور تجهیزات مخابراتی و خدمات فنی و مهندسی به این کشور است.

محمود واعظی در حاشیه اجلاس سران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای آسیا و اقیانوسیه، با همتای افغانستانی خود، دیدار و گفتگو کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار با اشاره به سیاستهای دولت ایران برای ارتباطات متقابل با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان، اظهار داشت: با توجه به توانمندی های موجود، آمادگی اجرای پروژه های مشترک در کشور افغانستان وجود دارد.

وی با اشاره به توانمندیها و ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ICT به ویژه در بخش های آموزش، طراحی و تحقیقات تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاریهای انجام شده در زیرساختهای ارتباطی و توسعه فیبرنوری در ایران، امکان افزایش ظرفیت های موجود بین دو کشور فراهم است.

امیرزای سنگین وزیر ارتباطات افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به تفاهم نامه های موجود بین دو کشور تصریح کرد: در خصوص مسائل تحقیقاتی و تامین و تربیت اساتید دانشکده ICT افغانستان بسیار علاقمندیم همکاریهای گسترده ای داشته باشیم.

وی در این دیدار ضمن درخواست افزایش ظرفیت ترانزیت اینترنت به مقصد افغانستان، خواستار کاهش هزینه های ترانزیت ارتباطی شد؛ کاهش نرخ محاسباتی مکالمات تلفنی بین دو کشور نیز از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران مطرح و طرفین توافق کردند با نگاه مثبت موارد مربوطه را به صورت مشترک بررسی و تفاهم نامه های لازم را امضا و مبادله کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد