گوناگون

قالیباف در بهشت ماندگار خواهد شد یا خیر؟

قالیباف در بهشت ماندگار خواهد شد یا خیر؟

پارسینه: وقتی محمد باقر قالیباف برای سومین بار شهردار تهران شد و در رقابت با محسن هاشمی با رای الهه راستگوی اصلاح طلب به پیروزی رسید...

پارسینه-گروه سیاسی: وقتی محمد باقر قالیباف برای سومین بار شهردار تهران شد و در رقابت با محسن هاشمی با رای الهه راستگوی اصلاح طلب به پیروزی رسید، حرف و حذیث ها آغاز شد.سوال این بود که آیا قالیباف می تواند برای سومین بار شهردار شود یا خیر؟

اختلاف‌نظرها درباره قانونی یا غیرقانونی بودن تداوم شهردار شدن قالیباف در سه دوره شهرداری تهران اما موضوعی بود که به نظر می‌رسید با انتخاب وی به عنوان شهردار جدید تهران به پایان برسد اما این ماجرا همچنان ادامه دارد و معلوم نیست بالاخره حضور محمد باقر قالیباف در بهشت قانونی است یا غیر قانونی؟

بعد از انتخاب پر حاشیه قالیباف بود که دو حقوقدانان نسبت به منع قانونی انتخاب شهردار تهران برای سومین بار تذکر دادند اما تذکرات که کارگر نیفتاد کار به شکایت کشید.

مصطفی ترک همدانی و پیمان حاج محمود عطار دو حقوقدانی بودند که پس از انتخاب قالیباف توسط شورای شهر تهران و امضای حکم او توسط وزارت کشور، به دیوان عدالت اداری مراجعه کردند و با استناد به مواد قانونی و تنظیم یک شکایت، از این دادگاه درخواست ابطال حکم قالیباف را داشتند.

آنها با استناد به بند٧ الحاقی ماده٤ شوراها، اصلاحی سال ١٣٦٩ و تبصره‌های آن تاکید می کردند انتخاب یک نفر به عنوان شهردار در 3 دوره امکان پذیر نیست و قالیباف تنها دو دوره می توانسته شهردار پایتخت باشد.

حالا اما چند روز پیش در حالی که به نظر می رسید دیوان عدالت اداری موضوع شکایت از قالیباف را فراموش کرده و شهردار تهران هم به انجام امور مشغول است، مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت دو حقوقدان از انتصاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران اعلام کرد : تبادل لوایح در این پرونده صورت گرفته و کمیسیون تخصصی دیوان مشغول نگارش نظر نهایی خود است. تا دوباره ماجرا داغ شود.

حالا هم محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری و البته در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل گفته: «پرونده انتخاب سه باره قالیباف به عنوان شهردار تهران در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.»تا به این ترتیب به نظر برسد هنوز خیال شهردار تهران از ریاست بر ساختمان بهشت راحت نیست.

اين يعني، برخلاف 6 سال گذشته كه قاليباف، با حضور يك شوراي اصولگرا و تقريبا ساكت، بي‌هيچ دغدغه شهر را بر مدار اداره خود می‌چرخاند، اكنون نه تنها با يك شوراي منتقد روبه‌روست، بلكه هنوز شهرداري اين مدير نيز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

گفتنی است، طبق قانون جدید دیوان عدالت اداری در صورتی که کمیسیون تخصصی دیوان در گزارش خود مصوبه شورای شهر را در خصوص انتصاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران خلاف قانون تشخیص دهد، پرونده برای رسیدگی نهایی به هیات عمومی دیوان عدالت ارجاع می شود و در صورتی که کمیسیون تخصصی با رای اکثریت اعضا مصوبه شورای شهر را خلاف قانون نداند، حکم در کمیسیون صادر می شود و نیاز به رسیدگی در هیات عمومی نیست.

به این ترتیب باید تنها منتظر بررسی های دیوان عدالت اداری بود تا تکلیف بهشت روشن شود و معلوم شود قالیباف در بهشت ماندگار است یا خیر؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    خب اگه او شهردار نباشه چطوری کاندید ریاست جمهوری بشه ؟ گاز انبری که نمیشه!

  • س69

    اگه قانون این بوده چرا شورای شهر تهران دوباره انتخاب کرده وباید شورای شهر جوابگو باشند.

  • ناشناس

    چه کسی کاندید شهرداربودن شده همدانی وعطار انتخاب می کردند

  • رضا

    درود بر قالی‌باف!

  • سروش

    قالیباف مدیر ارزشمند و قوی است . تنها مشکلی که دارد این است که حضور نظامیان را در شهرداری بیش از پیش رواج داده و این نظامیان با ارباب رجوع مانند سربازان تحت فرماندهی خود عمل میکنند و به عبارتی به ارباب رجوع بی احترامی میکنند که امید وارم اصلاح کنند.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد