گوناگون

عربستان نمی‌تواند برای سازمان ملل تعیین تکلیف کند

پارسینه: معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ضمن اعلام آمادگی تهران برای ارسال کمک‌های انسانی به تمام مناطق یمن، به ریاض هشدار داد که کارشکنی در روند امدادرسانی را متوقف کند.

به گزارش پارسینه ، حسین امیرعبداللهیان عنوان کرد: «روند تجمیع و ارسال کمک‌ها به تمام نقاط یمن تقویت شده و تهران برای ارسال کمک‌های انسانی آمادگی کامل دارد.»

وی تصریح کرد: «عربستان نمی‌تواند برای کشورهای کمک کننده به یمن و سازمان ملل تعیین تکلیف کند.»

معاون وزیر امور خارجه‌ی ایران تأکید کرد: « کارشکنی عربستان مانع ارسال کمک‌های موثر انسانی به 20 استان یمن شده است.»

کشتی نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حامل حدود 2 هزار و 500 تُن اقلام امدادی در پنجمین روز از حرکت خود از اسکله شهید رجایی بندرعباس به‌سمت بندر حدیده یمن، تا ساعاتی دیگر به بندر صلاله کشور عمان رسیده و این بندر را به‌سمت خلیج عدن ترک خواهد کرد.

به‌دلیل متغیر بودن شرایط جوی، زمان دقیقی برای پهلوگیری کشتی نجات در بندر حدیده پیش‌بینی نشده است، اما اهتمام مسئولان کشتی این است که به‌دلیل نیاز مبرم مجروحان یمنی به دارو و همچنین آوارگان جنگزده یمنی به کمک‌های انسان دوستانه ملت ایران، در رسیدن به یمن تسریع شود.

خبرنگاران، پزشکان متخصص سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سه فعال ضدجنگ از آمریکا، فرانسه و آلمان همراه با خدمه و مسئولان پل فرماندهی، در کشتی نجات حضور دارند.

ارسال نظر

  • عبدالله

    بابا جان جر و بحث لازم نیست، اجازه بدید سازمان ملل بازرسی کنه، ما که ریگی به کفش نداریم تا این کمک ها به دست یمنیا برسه

  • ناشناس

    اگر واقعا کمک هست،پس از چی می ترسید؟!

  • بساواد

    اولندش از اين كشتي ها بفرستين طرف غرب ايران بخدا قرار نيست با موشك بزنند ما همينطور داريم ميميريم .اون بيت المال حق اين مردم هست كي گفته بدون رضايت اين ملت پول مردم را بفرستين به يمن عراق سوريه سودان لبنان حماس .
    بعدش مطمئن باش عربستان ميگرده اون كشتي را اعتماد بين المللي كه از بين رفته .نميشه يا سخت ميشه مجدد جلب كرد .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد