گوناگون

مخازن عظیم سلاح ارتش سوریه در دست داعش

پارسینه: ۱.۷ میلیون فشنگ اسلحه سبک، ۲۸۰ هزار فشنگ تیربار، ۹ هزار نارنجک، ۱۵۰۰ گلوله‌ی توپ، ۹۰ موشک ضد تانک، ۴۰ نفربر و زرهی و ۷ موشک زمین به هوا. این دست‌کم بخشی از مهمات و ادوات نظامی است که در پی سقوط زاغه‌ی عیاش در ریف دیرالزور متعلق به تیپ ۱۳۷ ارتش سوریه و تیپ ۱۰۴ گارد بعث به دست جنگجویان داعش افتاده است.


در زمان حمله‌ در ۲۱ ژانویه ارتش سوریه ادعا کرده بود که مخازن را قبل از عقب‌نشینی به کلی تخلیه کرده است اما با فیلمی که دو روز پیش توسط داعش منتشر شده دیده می‌شود که تقریبا مهمات به کلی دست‌نخورده رها شده‌اند.

انتشار این تصاویر بار دیگر نشان می‌دهد که چگونه یکی از از اصلی‌ترین منابع تامین سلاح داعش در جنگ‌های این نیرو در دو سال اخیر، مخازن مهمات ارتش سوریه است. در حقیقت داعش برای تغذیه‌ی دستگاه جنگ سراسری خود در دو کشور به مقادیری از سلاح و مهمات محتاج است که در اختیار هیچ گروهی در سوریه نیست مگر دولت این کشور. در نتیجه با حملات هدفمند به زاغه‌های مهمات و با علم به این نکته که سربازان ارتش به سادگی انبارها را تسلیم آنان می‌کنند، این گروه تروریستی مهمات ماه‌ها جنگ شبه‌نظامیان خود را تامین می‌سازد.

در واقع این ماهیت غالب درگیریهای داعش با ارتش سوریه است که ارتباطی با گرفتن زمین یا فتح خاک ندارد، بلکه در اصل به منظور تصرف پایگاه‌های نظامی و ربودن انبار عظیم مهمات دولتی انجام می‌پذیرد.

ارسال نظر

  • کاوه

    شک نکنید که حزب بعث سوریه در تشکیل وتجهیز داعش نقش اصلی را دارد داعش شاه کلید بقای سلطه بعثیون برسوریه ذبح شده است . اینها دهها سال است درتشکیل وراه اندازی گروههای ترور استاد شده اند

  • ناشناس

    هر ادم نیمه عاقل هم می فهمد که کار هماهنگ شده است وداعش برای اسد کار می کند . محل بمباران روسیه همچی را شفاف کرده بود والبته صدها دلیل واضحتر. تخلیه انبار ، انفجار انبار و یا بمباران انبار .....

  • mostafa

    آقای کاوه
    طبق کدوم منابع و اسناد داعش ساخته ی خود سوریه س
    داعش از قبل هم بوده حتی فبل از سال 2000 به گفته ی ویکی پدیا
    ضمنا بیشتر گروه های تروریستی حاصل تهاجم آمریکا به عراق بودن

    و در پایان یک سوال مهم و حیاتی

    چرا وقتی ابو محمد جولانی رهبر جبهه النصره که شاخه ی رسمی القاعده در سوریه س به شبکه الجزیره میره و مصاحبه میکنه دستگیر نمیشه؟؟؟؟؟؟
    واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

  • فریبرز

    نظریه شما کاملا غلط است. داعش گروهی بی رحمه که توسط انگلیس و اسرائیل ،از مذهب اهل سنت فقط و فقط برای نابودی شیعه طراحی شده. لذا به هر شهر سنی نشین که حمله می کنند بدون مقاومت همه چیز خود را به آنها تسلیم می کنند.
    متاسفانه این یک واقعیته

  • ناشناس

    ازاحمقی این ارتش است که چنین بلایی به سرش میادچرا در اول اگر حواسشون بو د به ای بلا گرفتار نشده بودند .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد