گوناگون

"نصیحت" احمدی نژاد به احزاب اصولگرا

پارسینه: احمدی نژاد تمایل چندانی به حمایت آشکار احزاب اصولگرا از خود ندارد تا بتواند چون گذشته با ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم، رای آنان را جلب و جذب نماید و از طرف دیگر برخی از احزاب اصولگرا همچنان بر حمایت از احمدی نژاد در انتخابات آتی اصرار دارند، این موضع دوگانه باعث شدهاحزاب اصولگرا همچنان سیاست رسمی "سکوت و انتظار" را در قبال انتخابات دهم ریاست جمهوری در پیش بگیرند.

سایت اینترنتی "شبکه ایران" که ارگان اینترنتی موسسه مطبوعاتی ایران محسوب می شود با انتشار خبر معناداری از جلسه اخیر احزاب اصولگرا با احمدی نژاد، سخنان رئیس جمهور را از موضع"نصیحت به اصولگرایان" توصیف کرد.

به گزارش پارسینه به نظر می رسد محمود احمدی نژاد تمایل چندانی به حمایت آشکار احزاب اصولگرا از خود ندارد تا بتواند چون گذشته با ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم، رای آنان را جلب و جذب نماید و از طرف دیگر برخی از احزاب اصولگرا همچنان بر حمایت از احمدی نژاد در انتخابات آتی اصرار دارند، این موضع دوگانه ظاهرا باعث شده است تا احزاب اصولگرا همچنان سیاست رسمی "سکوت و انتظار" را در قبال انتخابات دهم ریاست جمهوری در پیش بگیرند.

متن خبر مذکور در شبکه ایران بدین شرح است:

اگرچه بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه ها از آنچه دراین جلسه گذشته خبر کاملی جز برخی شنیده ها از سخنان عسگراولادی را منتشر نکردند، اما شنیده‌های خبرنگار شبکه ایران حاکیست محمود احمدی ن‍ژاد در این جلسه از موضع "نصیحت" نکاتی را به سیاسیون حاضر در جلسه گوشزد کرده است.

این گزارش حاکیست محمود احمدی نژاد در سخنان خود در جمع تشکلهای اصولگرا با بیان این که از دیدگاه دینی،یک اصولگرای حقیقی در هر برهه زمانی موظف به شناخت وظیفه و عمل به آن است، از حاضرین در جلسه خواسته تا در این عرصه "تلاش برای شناخت وظیفه خود" و "عمل به هر آنچه وظیفه است "را در دستور کار قرار دهند.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه انجام "فعل سیاسی" هم تنها بر این مبناست که می تواند موجب سرافرازی مومن شود،ادامه داده که در "شناخت وظیفه خود" و عمل به آن همانند انتخابات نهم ریاست جمهوری، حمایت یا عدم حمایت تشکلهای سیاسی را مبنای عمل قرار نخواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است که رئیس جمهور در عین حال از اظهار لطف برخی نمایندگان تشکلهای 14 گانه در اعلام حمایت قاطعانه از وی در انتخابات آتی تشکر کرده است.

این سخنان احمدی نژاد در حالی بیان می شود که طی هفته‌های گذشته برخی احزاب اصولگرا در قبال حمایت از احمدی نژاد در انتخابات آتی تاکتیک "سکوت" و "تهدید رسانه‌ای به حمایت از کاندیدای سایه" را در پیش گرفته بودند.

سران تشکلهای مذکور در حالی این موضعگیری سیاسی را در دستور کار خود قرار داده اند که سایر تشکلهای اصولگرا و حتی بدنه تشکیلاتی احزابشان بر حمایت بی قید و شرط از احمدی نژاد در انتخابات پیش رو تاکید کرده اند.

تحلیلگران سیاسی معتقدند از آنجا که موفقیت سالهای اخیر دولت در عرصه های دیپلماسی و فناوری توانسته رضایت نسبی عمومی را به سوی مدیریت دولت نهم جلب کند و همچنین از سوی دیگر قطعی شدن حضور خاتمی در انتخابات،هزینه ورود دیگر کاندیداها از سوی اصولگرایان را بالا برده است، تشکلهای اصولگرا راهی جز حمایت از احمدی نژاد در انتخابات آتی ندارند و اتخاذ سیاست "سکوت" و حتی ادعای "معرفی کاندیدای سایه" از سوی برخی از آنان، تاکتیکی برای حداکثر کردن منافع حزبی در دولت آینده احمدی نژاد است

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد