گوناگون

عراقچی: کاهش تعهدات ایران در برجام ادامه پیدا خواهد کرد

عراقچی: کاهش تعهدات ایران در برجام ادامه پیدا خواهد کرد

پارسینه: سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه کمیسیون مشترک برجام به دلیل شکایت متقابلی که ایران و سه کشور اروپایی از نحوه اجرای برجام داشتند، برگزار شد. بحث‌های خوبی صورت گرفت و طرفین منطق‌ کارهای خود را ارائه دادند.

عراقچی: کاهش تعهدات ایران در برجام ادامه پیدا خواهد کرد به گزارش پارسینه ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران در جلسه کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد به روال خود به کاهش تعهدات برجامی‌اش تا زمانی که خواسته‌های ایران تامین شود، ادامه می‌دهد، گفت: روحیه حاکم بر جلسه، روحیه خوب و سازنده‌ای بود، ولی مشکلات ما، مشکلات جدی است که باید مرتفع شود.

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه عصر یکشنبه پس از پایان نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در جمع خبرنگاران گفت: جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به شکایاتی که هر دو طرف، هم ایران و هم سه کشور اروپایی درباره نحوه اجرای برجام از همدیگر داشتند، برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه بحث‌های خوبی در این جلسه صورت گرفت و هر طرف، منطق خود را ارائه داد، اظهار داشت: ما در یک ماه گذشته تحولاتی را در اجرای برجام داشتیم؛ هم گزارش آژانس درباره کاهش تعهدات ایران و هم مواردی که ما درخصوص قصور کشور‌های اروپایی در مورد تعهدات خودشان در برجام.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ادامه داد: به نظر من، بحث‌ها سازنده بود. آنچه در جمع‌بندی وجود داشت، پایبندی همه کشور‌های باقی مانده در برجام به تعهدات خودشان در توافق هسته‌ای برای حفظ برجام بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران امور خارجه هم گفت: اعضای برجام مصمم هستند که جلسه وزرای امور خارجه برجام را نیز برگزار کنند. ما نیاز به آمادگی‌سازی‌های قبلی داریم و در جلسه امروز، بحث‌هایی در این زمینه نیز انجام شد. احتمالا جلسات دیگری در سطح کارشناسی داشته باشیم که در حین ملاقات وزرا به دست‌آوردهای ملموسی برسیم.

وی در آخر اعلام کرد: تصمیم گرفته شد که گروه‌های کاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی کار خود را شروع کنند. پس از این جلسه، کارشناسان ما با هدف رسیدن به راه‌حل‌های عملیاتی در اجرای برجام در دو حوزه مختلف اقتصادی جلساتی خواهند داشت.

ارسال نظر

  • عماد

    کاهش تعهدات برجامی می بایست پلکانی اجرا گردد . هرچند کاهش تعهدات نتواسته منجر به حمایت و اقدام جدی اروپایی ها از برجام شود ، اما ابزار قانونی مناسبی برای رفع محدودیت ها و گسترش صنایع هسته ای کشور می باشد . ضمن آنکه در زمان تهدید و بی تعهدی طرف مقابل نباید بهچوجه در برابر زیاده خواهی دشمنان کوتاه بیائیم . کاهش گام به گام و مرحله ای تعهدات برجام خواست هر ملت آزاده و مستقلی می باشد .

  • ناشناس

    راسنى سيد عراقچى از برادرزاده فاسد كه بايد محاكمه بشود چه خبر؟ كى محاكمه ميشود؟

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد