گوناگون

خدایی: هک سایت‌های ضدارزش در دستور کار دانشگاه لرستان قرار گرفت

خبرگزاری دانشجو نوشت:

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان از تصمیم این دانشگاه برای هک سایت‌های ضد ارزش داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم آباد، حجت الاسلام خدایی امروز در نشست خبری تصریح کرد: در دستوری که به انجمن علمی دانشجویی انفورماتیک این دانشگاه ابلاغ شده است از این انجمن خواسته شده که هک سایت های داخلی و خارجی را که تولید کننده اخلاق ضد ارزش هستند را در اولویت کار قرار دهد که البته کار سختی است.

وی به تدوین طرحی برای ارائه و تصویب به شورای فرهنگی دانشگاه لرستان اشاره کرد و افزود: این طرح پیشنهاد شده است تا با کمک طراحان لباس فرم ویژه دانشجویان دانشگاه لرستان طراحی و تولید شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: در صورت تصویب این طرح از بهمن ماه سال تحصیلی 92-91 این پوشش که مبتنی بر تنوع و شاخص های فرهنگی و بومی مردم لرستان است، برای دانشجویان دختر و پسر دانشگاه لرستان طراحی و تولید می شود.

حجت الاسلام خدایی ادامه داد: در فراخوانی از طراحان لباس برای مشارکت در این طرح دعوت می شود و در نهایت طرح برگزیده به عنوان لباس فرم دانشجویی تولید می شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف به عنوان یک دغدغه در دانشگاه های لرستان مطرح است، متذکر شد: اگر دانشجوی ما در سطح دانشگاه مرزهای عفاف و حجاب را رعایت نمی کند نشانه این است که برخی از اساتید ما با جریان زلال فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر آشنا نیستند و این یک آسیب جدی در دانشگاههای ماست.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: اگر امروز غرب به انحطاط کشیده شده است یک عامل آن ولنگاری اخلاقی است و اینکه استاد ما هم بیاید و در سر کلاس درس دانشجو را به اختلاط با نامحرم و اختلاط در رفتار تشویق کند، ما نیز در جریان زلال فرهنگی مان دچار آسیب می شویم.

خدایی به تشریح راهبردهای فرهنگی این دانشگاه پرداخت و یادآور شد: راهبر دعوت به حکمت ویژه اساتید، راهبرد موعظه حسنه ویژه کارکنان و راهبرد جدال احسن ویژه دانشجویان دانشگاه لرستان در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق راهبرد دانشجویی 15 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه لرستان برگزار شده است که از این حیث این دانشگاه در خط مقدم قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه لرستان از حیث فضاهای فرهنگی در بین دانشگاههای کشور رکوردار است؛ اما با این وجود تاکنون از مصوبات فرهنگی این دانشگاه در دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان شامل مرکز چاپ و نشر دانشگاهی، مرکز علوم قرآنی و خانه فرهنگ مستقل هیچ کدام محقق نشده و سهم دانشگاه از اعتبارات فرهنگی سفر صفر بوده است.

خدایی سرانه فرهنگی هر دانشجو را 50 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به تعداد دانشجویان اعتبار فرهنگی این دانشگاه بايد رقمی بین 400 تا 350 میلیون تومان باشد که امیدواریم تخصیص پیدا کند.

وی در ادامه به بررسی آسیب های فرهنگی گریبانگیر استان لرستان پرداخت و تصریح کرد: امروز لرستان از خلاء تولید و تولید فرهنگ، فقدان روحیه خلاقیت و کارآفرینی و نبود روحیه مطالبه گری رنج می برد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: امروز اگر جوان لرستانی بیکار است به این دلیل است که متولیان فرهنگ و دانشگاه در زمینه فرهنگ تولید کار نکرده اند؛ چرا که اگر جوان لرستانی به این مهم واقف بود هیچگاه تولید در روستا را رها نمی کرد در هر حال تولید برای زن و مرد لرستانی ارزش محسوب نمی شود و در چنین شرایطی باید به گونه ایی عمل کنیم که نه پشت میز نشینی بلکه تولید از نگاه یک جوان لرستان ارزش اول باشد.

حجت الاسلام خدایی از دانشگاه و آموزش و پرورش به عنوان مسببان اصلی ضعف در روحیه خلاقیت و کارآفرینی در لرستان نام برد و متذکر شد: دانش آموز و دانشجوی لرستانی با روحیه خلاق و کارآفرین پرورش نمی یابد؛ چرا که اگر چنین بود فارغ التحصیل می دانست که از همین آب و خاک و ظرفیت های استان می تواند کارآفرینی کند.


ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد