گوناگون

۳ میلیون نفر مسافر وارد خراسان رضوی شدند

پارسینه: ورود 3 میلیون نفر مسافر به استان در نیمه دوم تیرماه جاری و آفت زدایی سرو400ساله نوقاب گناباد عناوین اخبار میراث فرهنگی خراسان رضوی هستند.


به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از ورود نزدیک به 3 میلیون نفر مسافر به این استان در نیمه دوم تیرماه سال جاری خبر داد .

مجتبی رجایی خراسانی اظهار داشت: از مجموع آماری ورودی به استان در این مدت زمانی، بیشترین مسافر با رقم یک میلیون و 860 هزار و931 نفر با وسایل نقلیه شخصی و پس از آن پایانه‌ها ی مسافر بری با جابه جایی 639 هزار و 782 نفرمسافر در رتبه بعدی قرار داشته است .

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان مجموع اقامت صورت گرفته در این مدت را بیش از 3 میلیون نفر برشمرد و تصریح کرد: درنیمه دوم تیر ماه میزان اقامت در واحدهای اقامتی دائمی استان به میزان 256 هزار و 651 نفر در هتل‌ها، 166 هزار و 110 نفر در هتل آپارتمان‌ها و 363 هزار و 856 نفر در مهمانپذیران بوده است .

آفت زدایی سرو400ساله نوقاب گناباد

برای نخستین بار پس از ثبت در فهرست آثار طبیعی کشور سرو 400ساله نوقاب گناباد توسط داره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی آفت زدایی شد.

سرپرست معاونت اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهارکرد: درختان کهنسال تاریخ زنده طبیعت و گنجینه ماندگار و ذخایر گیاهی کشورها به شمار می آید که حفاظت از آنها به لحاظ ملی و تاریخی طبیعی اهمیت بسزایی داشته و از دیدگاه علمی، تاریخ طبیعی، میراث فرهنگی و اسطوره ای قابل ارزیابی است .

حسین عباس زاده گفت: وجود درخت کهنسال سرو نوقاب در شهرستان گناباد نیز که نشان دهنده ویژگی های قدسی طبیعت در این منطقه از استان است، به دلیل ارزشهای ذکر شده مورد توجه قرار گرفت و پس از کارشناسی اثر و تهیه پرونده ثبتی و ارائه آن در چهارمین همایش شورای عالی سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی ، معنوی و طبیعی در دی ماه 1390 در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد