گوناگون

آزادي ۱۰ گروگان سوري از سوي گروه‌هاي لبناني/ ربوده شدن يك شهروند كويتي در لبنان

در پي آن كه يكي از 11 لبناني ربوده شده توسط مخالفان سوري آزاد شد، عشيره لبناني آل مقداد شش گروگان سوري و نيز گروه موسوم به "مختار ثقفي" چهار سوري را آزد كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، خانواده "آل مقداد" از قبايل شيعي لبنان به نشانه حسن نيت خود شش تن از 10 گروگان سوري را آزاد كردند و همچنان چهار سوري و يك تركيه‌اي را نزد خود نگه داشتند.

همچنين گروه موسوم به "مختار ثقفي" چهار سوري را به نشانه حسن نيت آزاد كرد و سه تن از آن‌ها را نزد خود نگه داشت.

اين جريان به دنبال آن اتفاق افتاد كه حسين علي عمر، يكي از 11 لبناني ربوده شده روز شنبه از سوي مخالفان سوري آزاد شد و به تركيه رفت.

"شيعيان لبناني ربوده شده در ماه مه در حالي كه از سفر زيارتي از ايران باز مي‌گشتند در سوريه از سوي مخالفان سوري ربوده شدند.

در همين راستا مروان شربل، وزير كشور لبنان تصريح كرد كه طرف تركيه‌‌اي به لبنان اطلاع داده است كه حسين عمر در تركيه است و به لبنان خواهد رفت.

وي در ادامه افزود: تمام ديدارها و تماس‌هايي كه ما در تركيه انجام داديم نتايج مثبت داشت و نخستين گروگان آزاد شد و ان شاء الله ديگر گروگان‌ها هم آزاد مي‌شوند.

شربل تاكيد كرد: ما افراد ربوده شده از آل مقداد و آل منصور را فراموش نمي‌كنيم، چرا كه لبنان مسئول تمام لبناني‌هاست.

در مقابل روند ربايش در لبنان ادامه دارد؛ خبرگزاري ملي لبنان گزارش داد كه افراد ناشناس با خودرو عصام الحوطي 52 ساله، يكي از اتباع كويت را كه در منطقه خوش الغنم در شرق لبنان زندگي مي‌كرد ربودند و وي را به سمت منطقه بعلبك بردند.

اين در حاليست كه نمايندگان پارلمان كويت از دولت شان خواستند با استفاده از حمايت مالي كه به لبنان ارائه كرده‌ است به دولت اين كشور در زمينه آزاد سازي شهروند كويتي كه از سوي افراد ناشناس در منطقه بقاع ربوده‌ شده‌اند، فشار وارد كند.

در منطقه بقاع چندين عمليات ربايش صورت گرفت و ربوده شدن بعد از پرداخت اموالي آزاد شد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد