گوناگون

انتخابات ریاست جمهوری؛ نامزدهاي احتمالي و جنگ!

احمدی جعفری چمازکتی در وبلاگ مرد روستا نوشت:


اعلام نظر فرماندهان سپاه پاسداران مبني بر وقوع جنگ احتمالي به رهبري آمريكا عليه ايران را از چند منظر مي توان مورد بررسي و امعان نظر قرار داد.

اين نوشتار مي خواهد تاثيرات سخنان سردار جعفري و همكاران او در باب استراتژي هاي جنگ طلبانه غرب عليه ايران به رهبري آمريكا را در عرصه انتخابات رياست جمهوري 92 مورد بحث و بررسي قرار دهد.

دفاع هشت ساله مردم ايران در برابر جنگ جهاني غرب عليه ايران به سركردگي عراق، [مي گويم «جنگ جهاني» چرا كه اجماع جهاني عليه ايران در بعد اطلاعاتي، تسليحاتي و ديپلماتيك به نفع عراق براي تمامي آزادانديشان دنيا اظهر من الشمس است] آموزه هايي فرارويمان قرار داد تا در ادامه حركت رو به جلو ملت ايران، چراغ راه باشد.

تاريخ جنگ نمي تواند خطاهاي بني صدر را ناديده بگيرد [نمي گويم خيانت]. عدم احاطه رييس جمهور وقت ايران به استراتژيهاي نظامي و اعتقادش به تاكتيك هاي كهنه «سرزمين هاي سوخته«، رزمندگان ايراني را دست بسته فقط نظاره گر پيشروي دشمن در خاك پاك ايران كرده بود و تكاپوهاي چند فرمانده نظامي و سپاهي براي انصراف بني صدر از تاكتيك هاي اتخاذي، نتيجه اي در برنداشت.

حماسه دفاع مردمي خرمشهر در برابر تهاجم دشمن پيش از آنكه بعد ملي داشته و در طول برنامه هاي نظامي كشور باشد، دفاع محلي در برابر تهاجم دشمن بود.

آن مقطع از حضور بني صدر در تقويم هشت ساله دفاع و مقاومت مردم ايران نشان داد، چنانچه رييس جمهور وقت اگر صاحب دانش نظامي بود، وضعيت جبهه هاي نبرد و خطوط تماس تغييرات اساسي را به خود مي ديد و اين امر با خروج بني صدر از چرخه جنگ، جامه عمل پوشيد.

و اما امروز....

تا مقطع پيش از سخنان فرمانده ارشد سپاه پاسداران، گمانه زني ها، شانس اول پيروز در انتخابات رياست جمهوري 92 را به يك ديپلمات مي داد. اما افشاي برنامه هاي غرب به رهبري آمريكا در تحميل يك جنگ نظامي تمام عيار عليه ملت ايران، به اعتقاد نگارنده صحنه انتخابات را عوض خواهد كرد.

در اتمسفر سياسي حاكم بر جامعه با تكيه بر تهديدات نظامي غرب، نفر اول سياسي كشور بايد فردي باشد كه دستي بر اتش جنگ داشته ، با قواعد نظامي آشنا بوده تا بتواند منافع ملي را در كشاكش نبرد هاي بزرگ صيانت كند.

پس برنده انتخابات آينده رياست جمهوري كشور، پيش از آنكه سياسي باشد ، نظامي- امنيتي است.

ارسال نظر

  • ناشناس

    بگو رضایی باشه دیگه ...

  • ناشناس

    واقعا تحلیل ضعیف و بی پایه ای بود.

  • مخاطب

    فقط مونده حکومت نظامی رو رسما اعلام کنید همه پیش بینی های روشنفکران سیاسی کشور درست از آب دراومده تا این لحظه

  • ناشناس

    چون دوست دشمن است شکایت کجابریم؟

  • ناشناس

    ببخشید، شما؟

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد