گوناگون

اسرائیل فرمانده ارشد حماس را ترور کرد

پارسینه: الجعبری سومین فرمانده شورای نظامی حماس است که تاکنون از سوی اسرائیلی‌ها ترور شده است. صهیونیست‌ها پیش از وی "صلاح شحادة" را در سال 2002 میلادی ترور کرده بودند و در ترور "محمد الضیف" در سال 2003 میلادی ناکام ماندند و وی در این حمله تروریستی مجروح شد.

واحد مرکزی خبر نوشت: تلویزیون بی بی سی در خبری فوری گزارش داد حماس هدف قرار گرفتن یکی از فرماندهانش را در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه تایید کرد.

حماس اعلام کرد یکی از فرماندهان بلندپایه اش در این حمله هوایی اسرائیل در خودرویی بود که هدف حمله قرار گرفت. اسرائیل نیز هدف قرار دادن یکی از فرماندهان بلندپایه حماس به نام احمد الجعبری را تایید کرده است.

هنوز از وضع این فرمانده حماس پس از حمله گزارشی منتشر نشده است. در این حمله یک نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.

مشرق نیز در این بار گزارش داد، هواپیماهای رژیم صهیونیستی "احمد الجعبری"، فرمانده گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در نوار غزه را هدف قرار داده و ترور کردند.

وی در این حمله موشکی که به خودرویش اصابت کرده، به شهادت رسیده و یکی از همراهان وی نیز شهید شده است.

دکتر "اشرف القدرة" از پزشکان بیمارستان عمومی غزه در گفت‌وگو با فلسطین‌آنلاین گفت: پیکر الجعبری به صورت تکه‌های جدا جدا به بیمارستان رسید.

این ترور زمانی رخ داد که هواپیماهای صهیونیست یک موشک را به سوی خودرویی که وی در خیابان خدمات عمومی در مرکز غزه تردد داشت شلیک کردند و وی در این عملیات به شهادت رسید.

سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی وی را رئیس ستاد ارتش حماس معرفی می‌کردند و او را در رأس لیست ترور خود قرار داد بودند.

الجعبری متولد سال 1960 میلادی از ساکنان حی الشجاعیه واقع در شرق غزه بود، او مدرک کارشناسی خود را در تاریخ از دانشگاه اسلامی دریافت کرده و از سال 2006 میلادی نیز درگیر پرونده گلعاد شالیت بود.

الجعبری سومین فرمانده شورای نظامی حماس است که تاکنون از سوی اسرائیلی‌ها ترور شده است. صهیونیست‌ها پیش از وی "صلاح شحادة" را در سال 2002 میلادی ترور کرده بودند و در ترور "محمد الضیف" در سال 2003 میلادی ناکام ماندند و وی در این حمله تروریستی مجروح شد.

وی بارها از سوی صهیونیست‌ها هدف قرار گرفته بود که در این تروها فرزند وی محمد و برادرش و سه نفر از نزدیکانش به شهادت رسیده‌اند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد