گوناگون

ارسال پهپاد آمریکایی و درخواست مذاکره تناقض است

پارسینه: يك عضو كميسيون امنيت ملي و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تناض رفتاري ايالات متحده در موضوع ايران را ناشي از ناهماهنگي آنان عنوان كرد.

صفر نعيمي در گفتگو با خبرنگار پارسینه در خصوص شكار دومین پهپاد جاسوسي آمريكا توسط نيروي دريايي سپاه پاسدران گفت: ايالات متحده بر اساس عادت هميشگي خود در خصوص جاسوسي از كشورهاي خاورميانه اقدام به فرستادن پهپاد به داخل سرزمين ايران كرده بود كه اين موضوع با هوشياري كامل بچه‌هاي سپاه پاسداران با شكست روبه رو شد و آنها موفق به تصاحب اين پهپاد شدند.

وي در خصوص پيام اين اقدام جمهوري اسلامي عنوان كرد: به اعتقاد من آمريكا پس از واكنش پيشين هواپيماهاي سپاه پاسداران كه باعث فراري دادن پهپاد جاسوسي اين كشور شد، بار ديگر قصد تست كردن سيستم‌هاي پدافندي ما را داشتند و مي‌خواستند اين موضوع را متوجه شوند كه آيا عكس العمل پيشين نيروهاي سپاه اتفاقي بوده يا خير؟

اين عضو كميسيون امنيت ملي ادامه داد: ايران با تصاحب پهپاد آمريكايي ثابت كرده كه از هيچ كشوري هراس ندارد و هركس كه قصد نقض حريم مرزهاي كشور را داشته باشد، با پاسخ شديد نيروهاي نظامي مواجه خواهد شد.

نعيمي در پاسخ به اين سوال كه دليل تناقض رفتاري آمريكا در موضوع ايران چيست، گفت: آنها از يك سو سخن از مذاكره با ايران مي‌كنند و از سوي ديگر فشار نظامي و اقتصادي به جمهوري اسلامي وارد مي كنند. اين موضوع بيان كننده آن است كه مسئولان آمريكايي به هيچ وجه با يكديگر هماهنگ نيستند و قبل از سخن گفتن، مشاوره نميكنند.

وي رفتار اخير ايالات متحده را ناشي از ترس و دستپاچگي اين كشور عنوان كرد و افزود: شكست‌هاي متعدد آمريكا در موضوع غزه، لبنان و سوريه و همچنين فراگير شدن موج بيداري اسلامي، باعث شده كه آنها دستپاچه اقدام به انجام برخي رفتارهاي بدون فكر كنند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد