گوناگون

نظر علی مطهری در مورد فیلم جیرانی

پارسینه: اعضای کمیسیون شب گذشته به تماشای «من مادر هستم» ‌نشستند. تصمیم واحدی گرفته نشد و هر یک از اعضا صرفا به بیان نظرات خود پرداختند.

علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخشی از اظهارات امروز خود در مجلس در جمع خبرنگاران گفت: «اعضای کمیسیون شب گذشته به تماشای «من مادر هستم» ‌نشستند. تصمیم واحدی گرفته نشد و هر یک از اعضا صرفا به بیان نظرات خود پرداختند.»

او در ادامه گفت: «این فیلم مجموعه‌ای از نکات مثبت و منفی است. پیام فیلم این است که بی‌بندو باری و بی‌توجهی به ضوابط اسلامی و روابط خانوادگی و روابط زن و مرد می‌تواند به یک سری فجایع منجر شود.»

مطهری ادامه داد: «نکته‌ای که در فیلم وجود دارد آنکه دختری که این بلا‌ها سرش می‌آید و بعد هم خودش مرتکب گناه می‌شود، خودش را بی‌گناه جلوه می‌دهد.»

عضو کمیسون فرهنگی مجلس گفت: «قصاص در این فیلم به گونه‌ای به تصویر کشیده شده است که گویی حکمی ظالمانه است و این زیرسوال بردن یک حکم اسلامی است در حالی که فردی که اعدام می‌شود هم خودش مقصر است.»

او در ادامه گفت: «یک مشکل ریشه‌ای نیز در ارشاد وجود دارد که فیلمنامه‌ها در ارشاد به طور دقیق بررسی نمی‌شود. آن را برای مجوز به ارشاد می‌برند و مجوز می‌گیرند ولی آن چیزی در عمل ساخته می‌شود، چیز دیگری است و بعد هم می‌گویند چون هزینه زیادی برای آن صرف شده و باید تهیه‌کننده هزینه‌ها را برگرداند، پس باید فیلم اکران شود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد