گوناگون

دیدگاه سخنگوی حزب جمهوری اسلامی درباره حسن آیت

پارسینه: «من همین جا خوب است این را بگویم آقای آیت دگم برخورد می‌کرد. افراطی مخالفت می‌کرد. با افراد برخوردهای تند و غیرمنطقی می‌کرد.»

پارسینه: در ادامه مباحث جنجالی پیرامون دکتر حسن آیت، مسیح مهاجری مدیرمسئول فعلی روزنامه جمهوری و سخنگوی حزب جمهوری در دهه شصت با اظهارنظری غیرمنتظره به این بحث ورود کرد.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی که به گفته خودش این فیلم مستند را ندیده است در این گفتگو حسن آیت را فردی غیرمنطقی معرفی کرده و اظهار داشته است: «آقای آیت با توجه به روحیه خاص و تندروی‌ها و افراطی که در اظهارنظرهای خودش داشت، بعد از اینکه آن ماجرای معروف به نوار آیت پیش آمد و آقای مهندس موسوی در روزنامه جمهوری اسلامی موضع گرفت و آقای آیت هم خوشش نیامد و از آقای موسوی ناراحت شد و او هم علیه آقای موسوی موضع گرفت. این ماجرا در حزب مطرح شد و ... ختم نشد. چون آیت رسمش این بود که با کسی که در مي‌افتاد تا آخر جلو می‌رفت و مشکل را حل نمی‌کرد.»
عضو موثر حزب جمهوری اسلامی در ادامه ضمن توضیح در مورد ادامه اختلاف‌ها بین میرحسین موسوی و شهید آیت به خبرنگار مهرنامه گفت: «در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی ماجرای وزیر خارجه شدن آقای مهندس موسوی مطرح شد. آقای آیت مخالفت کرد و در جلسه شورای مرکزی حزب گفت اگر موسوی بخواهد وزیر خارجه شود، باید از مجلس رای اعتماد بگیرد و بنده در مجلس با او مخلفت می‌کنم و نمی‌گذارم. آقای بهشتی به عنوان دبیرکل حزب به آقای آیت گفتند: شما حق چنین کاری را ندارید. برای اینکه شما عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی هستید، حزب جمهوری اسلامی اگر به این نتیجه برسد که آقای مهندس موسوی در مجلس باید رای بیاورد، باید از او دفاع شود و شما می‌توانید از آقای مهندس موسوی دفاع نکنید. شما حتی می‌توانید به آقای مهندس موسوی رای مخالف هم بدهید. اما نمی‌توانید علیه آقای موسوی در مجلس صحبت کنید.»
مهاجری که در این مصاحبه برای اولین بار برخی از اظهارنظرهای تاریخی را اریه کرده است می‌گوید: «تمام حرف‌های آقای آیت علیه مهندس موسوی دعوای شخصی بود. اگر چیزی داشتدو جا می‌توانست اسنادش را رو کند یکی در مجلس و روز معرفی مهندس موسوی به عنوان وزیر خارجه و یکی هم در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی. هیچی نداشت. اینها باعث شد که کسی هم به حرف آقای آیت در مجلس گوش نداد.»
مهاجری در ادامه اظهار داشت: «من همین جا خوب است این را بگویم آقای آیت دگم برخورد می‌کرد. افراطی مخالفت می‌کرد. با افراد برخوردهای تند و غیرمنطقی می‌کرد.»

او در پایان تصریح کرده: «بنده تا امروز این خاطرات خودم را نگفته‌ام. به دلیل اینکه آقای مهندس موسوی در این ماجراهای انتخابات در شرایط خاص قرار دارد، نباید باعث شود که هرکس هرچه دلش می‌خواهد علیه او بگوید. همیشه باید حق را گفت. اگر کسی زمین خورد نباید بیخودی به او لگد بزنند. این زشت است.»

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد