گوناگون

سایت‌های رمالی را مسدود کنید!

سایت‌های رمالی را مسدود کنید!

پارسینه: در سال‌های اخیر و با در دسترس قرار گرفتن کتاب‌ها و متون مربوط به علوم غریبه از جمله تسخیر، احضار روح، احضار جن و ایجاد طلسمات شاهد رشد سریع و خطرناک استفاده از سوی افراد ناآگاه هستیم.

پارسینه - گروه فرهنگی: یک کارشناس مرکز بررسی ادیان و فرق نسبت به موج روزافزون اقبال و توجه زنان و جوانان به استفاده از علوم غریبه هشدار داد.
حجت الاسلام سیدرضا مقصودی حسینی در گفتگو با خبرنگار پارسینه اظهار داشت: در سال‌های اخیر و با در دسترس قرار گرفتن کتاب‌ها و متون مربوط به علوم غریبه از جمله تسخیر، احضار روح، احضار جن و ایجاد طلسمات شاهد رشد سریع و خطرناک استفاده از سوی افراد ناآگاه هستیم.
این متخصص در علوم غریبه با اشاره به عدم برخورد قاطع دستگاه‌های قضایی و انتظامی با معضل رمال‌ها و جادوگران گفت: البته در این زمینه نواقص و خلاء های قانونی بسیاری داریم. امروز بازبینی قوانین کیفری و جزایی مرتبط با جرایم متافیزیک بیش از پیش احساس می‌شود.


حسینی در ادامه با برشمردن برخی از این خلاء ها تصریح کرد: مثلا در فضای مجازی (اینترنت) تدبیر لازم از سوی نهادهای مسئول در امر فیلترینگ دیده نمی‌شود. بسیاری از متون مخدوش و مغلوط علوم غریبه که باعث رساندن آسیب‌های غیرقابل جبرانی به افراد شده است، از راه سایت‌ها و وبلاگ‌ها انتشار عمومی پیدا کرده است.
مقصودی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ما اصل اولی این است که متون علوم غریبه را نادقیق و رمزگذاری شده ارزیابی می‌کنیم. این موضوع حکمتی بوده که مولفین و عالمان این علم برای عدم دسترسی مردم عادی به توانایی‌های خطرناک رعایت شده است.
وی در ادامه گفت: هرگونه استفاده و یادگیری علوم غریبه، جادوگری و شاخه‌های مرتبط با آن به فتوای مراجع تقلید برای غیرمجتهدین حرام است.

این کارشناس مذهبی در خصوص تبعات منفی این امور اظهار داشت: برای عده‌ای این علوم اسباب کاسبی شده است و برای عده‌ای هم اسباب سرگرمی. این علوم اصلا قرار نیست اخلالی در زندگی عادی افراد ایجاد کند، در حالی که استفاده بدون ضابطه و رعایت اصول موجب ایجاد انحرافات و اشکالات عدیده خواهد بود که در این زمینه ما شاهد وقوع قتل هم بوده‌ایم.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد