گوناگون

قطب اول اقتصادي جهان در سال ۲۰۳۰

پارسینه: کارشناسان مسائل مالی می گویند چین تا سال دو هزار و سی به قطب اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد و صفحه شطرنج اقتصادی جهان به طور کلی تغییر خواهد کرد.

پایگاه اینترنتی ژورنال دو دیمانش، پیش بینی کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی حاکی از آن است که در سال آینده فرانسه ممکن است جایگاه پنجم خود را در رتبه بندی اقتصاد جهان از دست بدهد و انگلیس جای آن را بگیرد.

این کارشناسان می گویند با روند رو به کاهشی که تولید ناخالص داخلی فرانسه در پیش گرفته، این کشور ممکن است تا سال دو هزار و بیست و دو، به رتبه نهم جهان سقوط کند.

انیس بناسی- کره معاون رئیس شورای تحلیل اقتصادی در همین باره می گوید بعد از سال دو هزار و سی، چین از نظر قدرت برتر اقتصادی در جهان ، گوی سبقت را از آمریکا نیز خواهد ربود.

این کارشناس اقتصادی افزود بنابراین در دهه های آینده به ترتیب سه قدرت بزرگ اقتصادی شکل خواهد کرد: نخست چین، دوم آمریکا و سوم اتحادیه اروپا . البته اگر اتحادیه اروپا تا آن زمان متحد باقی بماند.

کارشناسان اندیشکده نشنال اینتلیجنس کانسیل National Intelligence Council که پیش بینی های اقتصادی را در میان مدت و بلند مدت برای کاخ سفید انجام می دهد، نیز به این واقعیت اشاره کرده اند.

آنها می گویند چین احتمالا تا سال دو هزار و سی از نظر قدرت اقتصادی نخست جهان، گوی سبقت را از آمریکا خواهد ربود.

منبع: واحد مرکزی خبر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد