گوناگون

افت شرکت‌های مطرح بازار در بورس

پارسینه: در بازار روز دوشنبه شاخص کل بورس همانند روزهای گذشته به حرکت آرام خود ادامه داد و با رشد 29 واحدی شاخص مواجه شد.

در بازار روز دوشنبه شاخص کل بورس همانند روزهای گذشته به حرکت آرام خود ادامه داد و با رشد 29 واحدی شاخص مواجه شد.

در معاملات امروز بورس تهران قیمت سهام شرکت‌ها رشد آرامی را تجربه کرد و شاخص بورس روند کند روزهای گذشته خود را تکرار کرد تا جایی که در پایان معاملات دماسنج بازار سرمایه تنها رشد 29 واحدی را تجربه کرد.

به این ترتیب سرمایه گذاران بورس تهران که در انتظار بازگشایی نماد شرکت جلودار پالایشگاه بندرعباس هستند این روزها در انتظار و ابهام فرو رفته و منتظر وقوع اخبار جدیدی هستند به طوری که در پیش رو بودن مذاکرات هسته ای، عدم ارائه لایحه بودجه 92، در پیش رو بودن گزارش های سال آینده شرکت‌ها در کنار باز نشدن نماد پالایشگاه بندرعباس و عرضه نشدن سهام شرکت‌های جدید بورس را در سردرگمی فرو برده است.

در بازار امروز صف‌های خرید سنگین برای نماد ذوب آهن در آستانه عرضه بلوکی شکل گرفت و شرکت‌های پالایشگاه اصفهان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، بانک ملت، حفاری شمال و نفت بهران بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص بورس گذاشتند.

اما نکته جالب این است که در بازار امروز نماد شرکت‌های بزرگ و مطرح فلزی و پتروشیمی با افت قیمت مواجه شدند به طوری که شرکت‌های پتروشیمی پردیس، نفت وگاز پارسیان، فولاد مبارکه، پتروشیمی شیراز، چادرملو، مپنا، ایران خودرو و پتروشیمی خارک و ملی مس مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

بر این اساس در بازار کم رمق امروز حجم معاملات بسیار کاهش پیدا کرد وتنها 290 میلیون سهم به ارزش 128 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و با این اتفاق ارزش بازار سرمایه در همان عدد 174 هزار میلیارد تومانی باقی ماند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد