گوناگون

عملکرد منفی تالار شیشه‌ای بورس در هفته گذشته

پارسینه: بورس اوراق بهادار تهران درهفته معاملاتی گذشته افت 0،3 درصدی شاخص بورس و افزایش قابل توجه ارزش و حجم معاملات و تعداد خریداران را تجربه کرد.

بورس اوراق بهادار تهران درهفته معاملاتی گذشته افت 0،3 درصدی شاخص بورس و افزایش قابل توجه ارزش و حجم معاملات و تعداد خریداران را تجربه کرد.


بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته و تحت تاثیر عوامل مختلف به فاز احتیاط رفت و رشد آرام و بی‌رمقی را تجربه کرد؛ به‌طوریکه در پایان معاملات هفته، دماسنج بازار سرمایه شاهد افت 0،3 درصدی بود.

به این ترتیب بورس تهران که از ابتدای هفته و به دلیل مسائل مختلفی همچون در پیش رو بودن مذاکرات هسته‌ای، عدم ارائه لایحه بودجه 92، پیش رو بودن گزارش‌های سال آینده شرکت‌ها، باز نشدن نماد پالایشگاه بندرعباس و عرضه نشدن سهام شرکت‌های جدید بورس روند کندی را در پیش گرفته بود، اواسط هفته با توقف نماد 50 شرکت‌های بورسی و انتشار اولین پیش‌بینی محتاطانه سود سال آینده شرکت‌ها منفی شد.

بر این اساس فضای بازار سرمایه با انتشار پیش‌بینی‌ها اولیه و بسیار محتاطانه شرکت‌ها برای سال آینده در انتظار و رکود فرو رفت زیرا انتشار گزارش‌ها باعث کاهش انگیزه خرید در سرمایه‌گذاران شد که در نتیجه دماسنج بازار سرمایه را با افت 132 واحدی همراه کرد و به کانال 38 هزار و 479 واحدی و بازدهی بورس را 48،5 درصدی کرد.

وضعیت گزارش‌های ارائه شده توسط شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که اغب شرکت‌هایی که تحت تاثیر نرخ ارز هستند با احتیاط بیشتری نسبت به ارائه پیش‌بینی سال آینده اقدام کردند؛ به‌طوریکه شرکت بزرگ ملی مس سود هر سهم سال مالی آینده را با 30 درصد کاهش نسبت به سال جاری 96 تومان پیش‌بینی کرده است.

به این ترتیب در بازار با احتیاط هفته گذشته، حجم و ارزش معاملات به ترتیب 306 و 381 درصد رشد کرد و در مجموع5297 میلیون سهم به ارزش 23 هزار و 800 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در این هفته دفعات معامله با رشد 34 درصدی و تعداد خریداران با رشد 37 درصدی رو به رو شد و در مجموع 44 هزار و 322 خریدار اقدام به داد و ستد در تالار شیشه‌ای کردند.

در هفته مورد گزارش همانند هفته گذشته معاملات اوراق مشارکت رشد یافت و با افزایش 177 درصدی در ارزش و حجم معاملات مواجه شد این در حالی است که هیچ معامله‌ای روی اختیار فروش تبعی و قرارداد آتی سهام انجام نشد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد