گوناگون

خبرها و حاشیه‌های دومین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

خبرها و حاشیه‌های دومین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح جمعه - ۱۱ خرداد - در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

به گزارش پارسینه؛ دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز - جمعه ۱۱ خرداد - آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

طی روز گذشته به عنوان نخستین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، محمدرضا صباغیان و قدرت‌علی حشمتیان با گرایش سیاسی مستقل، مصطفی کواکبیان با گرایش سیاسی اصلاح‌طلب و همچنین عباس مقتدایی و سعید جلیلی با گرایش سیاسی اصولگرا ۵ داوطلبی بودند که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای این انتخابات نام‌نویسی کردند.

کاندیداها فرصت دارند نهایتا تا ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

ستاد انتخابات کشور از کاندیداها خواسته است اگر حائز شرایط قانونی هستند، در این مدت برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود.

آخرین اخبار و حاشیه‌های مربوط به دومین روز انتخابات ریاست جمهوری را با پارسینه دنبال کنید.

درخواست رئیس ستاد انتخابات کشور از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور بعدازظهر جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در جریان دومین روز نام نویسی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: امروز روز دوم ثبت نام است و بنابر قانون برای ثبت‌نام ۵ روز پیش‌بینی شده است و آخرین روز ۱۴ خرداد همزمان با سالروز ارتحال امام است. مهلت نام‌نویسی ساعت ۱۸ روز دوشنبه به پایان می‌رسد و قابل تمدید هم نخواهد بود.

63053518

وی همچنین با اشاره به تعداد مراجعه کنندکان به وزارت کشور جهت نام‌نویسی داوطلبی انتخابات عنوان کرد: در طول دو روز ۳۷ نفر مراجعه کننده به وزارت کشور داشتیم که از این تعداد ۷ نفر واجد شرایط بودند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان اظهار کرد: درخواست ما از داوطلبان این است که به واسطه اینکه بخشی از فرآیند ثبت‌نام زمان بر است، ثبت‌نام را به روز آخر موکول نکنند.

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ۱۴۰۳ می شود

عبدالناصر همتی پستی را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده که گویا از قطعی بودن نامزدی او در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم حکایت دارد.

عبدالناصر همتی اعلام کاندیداتوری کرد+ عکس

محمد خوش‌چهره، نماینده دوره هفتم مجلس کاندید شد

«محمد خوش‌چهره» نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، برای ثبت نام در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری، وارد ستاد انتخابات کشور شد.

از میان مراجعه کنندگان امروز، فقط ثبت‌نام ۲ نفر قطعی شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: امروز و تا این لحظه ۱۰ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از میان ۱۰ نفر، دو نفر - آقای علی اردشیر لاریجانی و آقای محمود احمدی بیغش، واجد شرایط بودند و ثبت نام آنها قطعی شد.

وی تاکید کرد: توصیه ستاد انتخابات کشور این است افرادی که خود را واجد شرایط می دانند در روزهای اولیه برای ثبت نام مراجعه کنند تا بتوانیم روز آخر را به خوبی مدیریت کنیم.

ثبت‌نام قطعی۶ نفر تاکنون

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح جمعه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - در جریان دومین روز نام نویسی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور از امکان ثبت‌نام ۶ نفر تا ساعت ۱۰ صبح امروز خبر داد و گفت: تاکنون آقایان محمدرضا صباغیان بافقی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرت‌علی حشمتیان، سعید جلیلی و علی اردشیر لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند.

وی همچنین با بیان اینکه «ثبت نام از ساعت ۸ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ نیز ادامه خواهد داشت» از کسانی که قصد داوطلبی نامزدی انتخابات را دارند خواست تا جهت جلوگیری از ازدحام و شلوغی ستاد انتخابات کشور در روزهای پایانی مهلت قانونی ثبت نام، از فرصت روز جمعه استفاده کنند.

امکان ثبت نام ایرانیان خارج از کشور توسط وکیل

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به امکان‌پذیر بودن ثبت‌نام از ایرانیان خارج از کشور برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: چنانچه ایرانیان خارج از کشور قصد دارند در این انتخابات نام نویسی کنند، می‌توانند وکیل خود را معرفی کنند و این وکیل با حضور در ستاد انتخابات کشور فرآیند ثبت‌نام را طی کند.

مراجعه ۳ خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست خبری گفت: ۳ خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه کردند که واجد شرایط نبودند. شرایط سنی و تحصیلاتی و ۴ سال سابقه تصدی و گواهی فقدان سوءپیشینه از الزامات شرایط ثبت نام است.

نماینده سابق مردم شازند کاندید شد

محمود احمدی‌بی‌غش نماینده سابق مردم شازند در مجلس برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

Untitled

علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

علی اردشیر لاریجانی صبح جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

وی اکنون مشاور رهبری انقلاب اسلامی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و سابقه ۳ دوره نمایندگی و ریاست مجلس شورای اسلامی (دوره‌های هشتم، نهم و دهم)، ریاست سازمان صدا و سیما (از بهمن ۱۳۷۲ تا خرداد ۱۳۸۳)، سرپرستی و فعالیت به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (از تیر ۱۳۷۱ تا بهمن ۱۳۷۲) در کارنامه سوابق خود دارد.

علی لاریجانی

به گزارش اقتصادنیوز، علی لاریجانی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « برای عبور از موانع، باید از روشهای منسوخ، ⁧ #ارتفاع_بگیریم⁩ ‌«ملت قوی، دولت زمینه‌ساز»»

hdPCa0xIQMkU

 

همتی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

عبدالناصر همتی امروز در ستاد انتخابات حاضر شد و فرایند ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را طی کرد.

همتی در دولت دوازدهم رئیس بانک مرکزی و  نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در  سال ۱۴۰۰ بود. 

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز هشت تیرماه در سراسر ایران برگزار می‌شود. بر اساس اعلام وزارت کشور ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در این انتخابات تا روز ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد داشت. نتیجه بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان ۲۲ خرداد اعلام خواهد شد.

photo_2024-05-31_16-11-20

 

محمد خوش‌چهره، نماینده ادوار مجلس در انتخابات‌ ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

1686332_235

به گزارش پارسینه و به نقل از فارس، محمد خوش چهره نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.‌
 
محمد خوش چهره نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

 

اولین توئیت قالیباف درباره انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پارسینه و به نقل از همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی در شبکه ایکس نوشت: دستاورد ماندگار شهید رئیسی در فضای سیاسی کشور، اخلاق مداری و عدم تخریب رقبا است. با طعنه و کنایه، این دستاورد بزرگ را کمرنگ نکنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: دستاورد ماندگار شهید رئیسی در فضای سیاسی کشور، اخلاق مداری و عدم تخریب رقبا است. با طعنه و کنایه، این دستاورد بزرگ را کمرنگ نکنیم.

5017554

 

تصمیم مسعود پزشکیان قطعی شد

«مسعود پزشکیان» در گفت‌وگو با روزنامه «العربی الجدید» اعلام کرد که فردا (شنبه) برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به مقر وزارت کشور می‌رود.

پزشکیان در این باره اعلام کرد که تصمیم به رقابت برای تصدی پست ریاست جمهوری گرفته است.

وی دلیل اتخاذ این تصمیم را درخواست اصلاح طلبان، مردم، نخبگان و محافل و همچنین دستیابی به مشارکت بیشتر مردمی از طریق حضور جریان‌های مختلف سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد.

پزشکیان

 

در حال تکمیل...

حجم ویدیو: 4.60M | مدت زمان ویدیو: 00:01:31 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار