گوناگون

مشروعیت انتخابات هدف طراحان «انتخابات آزاد»

پارسینه: سید مرتضی نبوی عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا ضمن بازگو کردن دغدغه های اجتماعی و فرهنگی خود از شرایط ویزه اصولگرایان برای شرکت در انتخابات 92 می گوید.

سید مرتضی نبوی مدیرمسئول روزنامه رسالت، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین است. او وزیر پست، تلگراف و تلفن در دولت اول میرحسین موسوی بود. همچنین وی در زمان طاغوت فعالیت‌های سیاسی داشت و مدتی نیز در زندان‌های حکومت پهلوی حبس بوده‌است.

آنچه که در ادامه می آید گفتگوی خبرنگار «سراج24"> سراج24» با عضو شورای عالی حل اختلاف میان قوا است که روزهای پایانی سال به موضوعات مختلف روز و مسائل انتخابات پیش رو پرداخته است:

"انتخابات آزاد" موضوعی است که بارها توسط روسای جمهور سابق مطرح شده، طرح این موضوع می تواند بخشی از یک سناریو یا اقدامی صرفا نشات گرفته از برخی دغدغه ها باشد، مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص صلحت نظام در گفت و گو با سراج با اشاره به اینکه ممکن است بعضی از روی غفلت این شعار را مطرح کنند و برخی دیگربا انگیزه های خاص، اظهار داشت: زمانی که این موضوع بییشتر مطرح می شد را صحیح نمی دانستم ،شاید طرح کنندگان انتخابات آزاد انگیزه بدی نداشتند ولی احساس می کنم این واژه کلیدی برای ایجاد فتنه جدید است.

وی ادامه داد: همانطور که موضوع تقلب در انتخابات 88 مطرح بود اینجا هم می گویند انتخابات آزاد نیست و باید آزاد شود، یعنی از قبل بهانه ای درست می کنند تا مشروعیت انتخابات را زیر سوال ببرند.

عضو شورای عالی حل اختلاف قوا با بیان اینکه طرح انتخابات آزاد را در صراط مستقیم نمی بیند، گفت: نتیجه این طرح حتما به سود دشمن است و می خواهند به نحوی این توهم را مطرح کنند که نتیجه انتخابات اگر به نفع ما نبود آزاد نیست و اگر هم شرکت نکردیم انتخابات آزاد نبود.

عنایت رهبری بر هویت انقلابی

وی همچنین در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان، همافران و دیگر پرسنل نیروی هوایی ارتش با این مضمون که" من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام'"، بیان داشت: مقام معظم رهبری روی این مساله عنایت دارند یعنی بحث هویت انقلابی مطرح است.

مدیرمسئول روزنامه رسالت با عنوان خاطره ای از تنظیم سند چشم انداز 20 ساله اظهار داشت: وقتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام سند چشم انداز 20 ساله را آماده کردیم در متن اصلی آمده بود که " ایران در سال 1400 کشوری است توسعه یافته و مقام اول اقتصادی ..." وقتی این متن محضر رهبری ارسال شد ایشان عبارت "با حفظ هویت انقلابی" را به آن اضافه کردند.

وی پیام این بیانات رهبری را در این دانست که تداوم پیروزی ها بستگی به حفظ روحیه انقلابی مردم دارد.

انقلاب بخشی از هویت مردم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه 22 بهمن امسال ثابت کرد که انقلاب اسلامی جزو هویت مردم است، گفت: این بدان معنی است که اگر مردم در بدترین شرایط هم قرار بگیرند از این هویت دفاع می کنند و این همان چیزی است که به آنها هویت، آزادی واستقلال بخشیده و پیشرفت ها و دستاوردها به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: تاکید رهبر انقلاب بر اینکه "من انقلابی هستم" به این معناست که روی ارزش ها با صراحت حرف می زنند و مثل دیپلمات ها نیستند؛ در صحنه دیپلماسی، دیپلمات ها جوری حرف زده و جوری دیگر عمل می کنند، یعنی آن چیزی که به آن اعتقاد دارند نمی گویند و حرفشان برای توجیه و خوشایند مردم است ولی عملشان آن نیست.

نبوی تصریح کرد: بیان رهبری این بود که من اعتقادم، حرفم و عملم با هم تطبیق دارد و شخصیت انقلابی هستم و صریح و پوست کنده آنچه که اعتقاد داشته و در دل دارم را بیان می کنم و ملت ما هم این گونه اند.

وی افزود: مردم ایران ملتی انقلابی هستند یعنی از اینکه مقاصد خود را بیان کرده، تاکید بر راه نورانی امام(ره) می کنند و از گفتمان انقلاب دفاع بکنند ابایی ندارند.

وی در پایان گفت: مردم ایران می خواهند بگویند اینکه دنبال سلاح هسته ای نیستند واقعیت دارد و نمی خواهند چیزی را بگویند و پنهان کنند؛ اگر می گویند که می خواهیم فناوری غنی سازی هسته ای داشته باشیم با صراحت می گویند.


منبع: سراج24

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد