گوناگون

دنیامالی: وظیفه وزارت ورزش ایجاد امید در جوانان است

دنیامالی: وظیفه وزارت ورزش ایجاد امید در جوانان است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پنجمین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش پرداختند که جزئیات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش پرداختند.

در ابتدای جلسه، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن قرائت نظر کمیسیون متبوع خود، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد.

دنیامالی: می‌توان با تعامل با مجلس چالش‌های حوزه ورزش و جوانان را رفع کرد

احمد دنیامالی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، در دفاع از برنامه‌های خود گفت: با توجه به فاصله زمانی معرفی به مجلس و موعد حضور در کمیسیون ها با بهره گیری از جامعه دانشگاهی و اساتید ورزشی و نقشه راه ورزش و جوانان تقدیم نمایندگان شد.

وی افزود: برنامه تدوین شده با توجه به منویات، رهنمودها و سیاست های رهبری انقلاب، برنامه های رییس جمهور و ظرفیت های قانون اساسی، سیاست های کلی نظام، بیانیه گام دوم، قانون برنامه هفتم و قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و سایر قوانین مرتبط تهیه شده است.

دنیامالی با اشاره به سابقه فعالیتش در حوزه‌های مختلف اجرایی، ورزشی و نمایندگی مجلس بیان کرد: شناخت مناسبی نسبت به امور مدیریت برنامه ریزی و مسائل محوری حوزه ورزش و جوانان دارم؛ می‌توان با تعامل با مجلس چالش‌های حوزه ورزش وحوانان را رفع کرد.

***مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش***

«دنیامالی» در موضوع ورزش و جوانان تخصصی ندارد

مجتبی زارعی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در ابتدا گفت: رسانه معاند بی بی سی از قول من درباره وزیر اطلاعات خبری منتشر کرد و گفت زارعی گفته است که وزیر اطلاعات شأن خودش را بالاتر از دولت می‌داند و این دروغ بود. این نظر من درباره جناب ظفرقندی و جناب حیدری بود نه شخص دیگری. با اینکه رای من نمادین بود، مخالفت من نمادین بود و از هیچکس دعوت نکرده بودم که به وزیر اطلاعات رای منفی بدهند اما به خاطر برخورد با بی‌بی‌سی همان رای نمادین منفی من امروز تبدیل به رای مثبت به جناب خطیب شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دنیامالی در حوزه جوان و در حوزه فناوری‌های نرم هیچ تخصصی ندارد.

دنیامالی برنامه‌ای برای افزایش سرانه ورزشی در مناطق محروم ارائه نکرده است

صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس در جلسه علنی نوبت صبح چهارشنبه مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: با توجه به سوابق درخشان آقای دنیامالی در بخش‌های مختلف او فردی توانمند در این وزارتخانه محسوب می‌شود منتها وزارت ورزش و جوانان یکسری مشکلات دارد که باید برای رفع آن اهتمام داشت.

وی ادامه داد: یکی از این موارد موضوع نزدیکی سرانه‌های ورزشی محروم و کم برخوردار به میانگین کشوری است که چنین چیزی در برنامه‌های آقای دنیامالی نیامده است.

دنیامالی برای ارتقاء جایگاه ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی برنامه داشته باشد

حمیدرضا عزیزی در جلسه علنی نوبت صبح چهارشنبه و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی کم است و باید افزایش پیدا کند. علاوه بر آن در برنامه وزیر پیشنهادی رفع وابستگی بودجه‌های ورزشی به منابع دولتی آمده که این موضوع با وضعیت مناطق محروم تعارض دارد که باید رفع شود.

نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد افول جایگاه رقابتی ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی هستیم که نمونه آن کاهش حضور ورزشکاران در المپیک است. انتظار می‌رود که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه‌ای در این مورد داشته باشد.

***موافقان وزیر پیشنهادی ورزش***

 

دنیامالی می‌تواند در حوزه‌های مختلف وزارت‌ ورزش و جوانان تحول ایجاد کند

حمیدرضا گودرزی نماینده مردم الیگودرز در مجلس در جلسه نوبت صبح چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه «آقای دنیا مالی از مدیران وقت گذار، کارکشته و پیگیر است»، اظهار کرد: آقای دنیا مالی دارای سال‌ها تجربه و شناخت عمیق از حوزه وزارت ورزش و جوانان است و به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود. وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان می‌تواند در حوزه‌های مختلف این وزارت‌خانه تحول ایجاد کند.

دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه نوبت صبح چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «امروز فصل مشترک دولت و مجلس در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم منویات مقام معظم رهبری است»، اظهار کرد: امانتداری آقای دنیامالی در ۴۵ سال گذشته برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه ولی فقیه در کشور روشن است و او انسانی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است. باید از آقای دکتر پزشکیان تشکر کنیم که چهره‌ای را که هم عمرانی و ورزشی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار