گوناگون

لحظه به لحظه با سفر پزشکیان به عراق/ جزییات دیدارهای رئیس جمهور + عکس و فیلم

 لحظه به لحظه با سفر پزشکیان به عراق/ جزییات دیدارهای رئیس جمهور + عکس و فیلم

امروز صبح، مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در اولین سفر خارجی دوره ریاست جمهوری، به دعوت نخست وزیر عراق و در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، برای سفر رسمی سه روزه وارد بغداد شد.

به گزارش پارسینه به نقل از جماران، رئیس جمهور در اولین سفر خارجی دوره ریاست جمهوری، به دعوت رسمی نخست وزیر عراق و در راس هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، برای سفری سه روزه عازم این کشور شد.

مسعود پزشکیان صبح امروز چهارشنبه به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و در راس هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، با بدرقه محمدرضا عارف معاون اول، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور، به منظور سفری سه روزه عازم بغداد شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست وزیر، رئیس جمهور، روسای مجلس و دستگاه قضایی عراق و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت.

پزشکیان همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، جهت زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین سلام الله علیهما به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت.

 رئیس جمهور به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان، به اربیل و سلیمانیه در شمال عراق نیز سفر خواهد کرد و همچنین دیداری با مقامات محلی و نخبگان فرهنگی، دانشگاهی و عشایر در شهر بصره در جنوب عراق خواهد داشت.

پزشکیان: سفر به عراق آغاز دوره جدیدی از توسعه و تعمیق تعاملات و روابط با کشورهای اسلامی و همسایه است

رئیس جمهور دیدار و گفتگو با مقامات بلند پایه عراقی، امضای اسناد متعدد همکاری با دولت عراق و دیدار از شهرهای شیعه‌نشین و کردنشین این کشور را از جمله اهداف و برنامه‌های سفر خود عنوان کرد و گفت: تصور می‌کنم این سفر در راستای ایجاد و تعمیق پیوندهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی با کشورهای اسلامی که از کشور عراق آغاز می‌شود، خوب و موثر خواهد بود تا بتوانیم بسیاری از مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد از سر راهمان برداریم.

مسعود پزشکیان صبح امروز چهارشنبه پیش از عزیمت به عراق، با بیان اینکه این سفر در راستای توسعه تعاملات با کشورهای همسایه بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری معظم انقلاب صورت می‌گیرد، افزود: کشور عراق از جمله کشورهای دوست، برادر و مسلمان ما و از جمله مراکز فرهنگ، علم و اندیشه ما است که از گذشته تا امروز همکاری‌های زیادی در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر داشته‌ایم و از این جهت به عنوان اولین سفر به این کشور خواهیم رفت و در قالب این سفر توافقنامه‌های همکاری متعددی نیز میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

رییس جمهور ضمن قدردانی از میزبانی کریمانه دولت و ملت عراق از زوار ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی تصریح کرد: در این سفر علاوه بر دیدار با مقامات و بزرگان عراق، برای زیارت به نجف و کربلا نیز خواهیم رفت چرا که خیلی دلم می‌خواست در اولین سفر خود مولای متقیان علی(ع) را زیارت کنیم و پیمان ببندیم که در دولت راه ایشان که همان عدالت، انصاف و وفاق است را با قدرت در کشور ادامه دهیم.

پزشکیان دیدار از شهرهای شیعه‌نشین و کردنشین عراق از جمله بصره، اربیل و سلیمانیه را از دیگر برنامه‌های سفر خود به عراق عنوان کرد و افزود: تصور می‌کنم  این سفر در راستای ایجاد و تعمیق پیوندهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی با کشورهای اسلامی که از کشور عراق آغاز می‌شود، خوب و موثر خواهد بود تا بتوانیم بسیاری از مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد از سر راهمان برداریم.

استقبال نخست وزیر عراق از پزشکیان

 استقبال رسمی نخست وزیر عراق از پزشکیان 

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در بدو ورود به عراق، در محل فرودگاه بین‌المللی بغداد، مورد استقبال رسمی نخست وزیر این کشور قرار گرفت. 

 

 

حضور پزشکیان در یادمان شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد

 ادای احترام رئیس جمهوری اسلامی ایران به مقام والای شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بدو ورود به بغداد

استقبال رسمی نخست‌وزیر عراق از پزشکیان در فرودگاه بین‌المللی بغداد

 

دیدار پزشکیان با رئیس‌جمهور عراق در کاخ بغداد 

دیدار+پزشکیان+با+رئیس_جمهور+عراق+در+کاخ+بغداد (1)

 

ادای احترام پزشکیان به فرماندهان فقید مقاومت، شهیدان سلیمانی و المهندس

ادای+احترام+پزشکیان+به+فرماندهان+فقید+مقاومت+(3)

ادای+احترام+پزشکیان+به+فرماندهان+فقید+مقاومت+(1)

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد